Wat voor een puzzels bestaan er?

Eentje die je mee kan nemen op vakantie, dus geen legpuzzel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

ik vind het wormenspel echt heel leuk, die kun je ook meenemen op vakantie. we spelen hem dan altijd met het hele gezin.
(je hebt er ook een kleine mini versie van.)

koehandel is ook wel leuk, maar dan moet je met meerdere zijn en die moet je uitleggen (het zijn kaartjes)

succes met het zoeken van andere leuke puzzels
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan natuurlijk allerlei soorten puzzels, en wat je leuk vindt, moet je eigenlijk zelf ontdekken. Koop bijvoorbeeld wat verschillende (oude) boekjes met verschillende puzzelsoorten er in.

De meest voorkomende zijn de kruiswoordpuzzel, het Zweedse raadsel (ook een soort kruiswoordpuzzel), twee puzzelsoorten waarvoor je gewoon veel puzzelwoorden moet kennen, omdat er geen andere manier is om achter de oplossing te komen dan ; gewoon weten'.

Een andere populaire puzzel, die wel altijd opgelost kan worden, is de woordzoeker. Daar is echter weinig uitdaging aan.

Hou je van uitdaging en puzzels die altijd, met uitsluitend logica, zijn op te lossen, dan moet je het gaan zoeken in de hoek van de logische puzzels, en ook daarvan zijn er legio.

Erg populair is de Sudoku, een eenvoudige maar uitdagende logische puzzel met cijfers, die je kunt krijgen vanaf nivo 'invul-oefening' tot extreem moeilijk drie-stappen-vooruit-denken (al zijn die laatste, level 10 en hoger, pas sinds zeer kort in Nederland verkrijgbaar). Voorheen kocht ik ze altijd in Duitsland (waar ze trouwens wel veel goedkoper zijn).

Ik zou beginnen - als je lagere-school-af bent op nivo 2-3 sterren, en als dat te makkelijk / te saai wordt, kun je een nivootje hoger. Het leuke van Sudoku's is dat ze volledig internationaal zijn (door de cijfers), waardoor je ze ook in elk willekeurig buitenland bij kunt kopen als je boekje vol is. Wat met woordpuzzels nog wel eens lastig kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sjeezus wat een uitgebreide antwoorden heb je altijd.
+++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe mijn best zo volledig en duidelijk mogelijk te zijn ;-)