Het begin van het nummer Hall of Fame van Script lijkt op een andere, maar welke?

Het nummer is Hall of Fame van The Script, maar van welk oud nummer hebben ze het begin van de piano overgenomen... Ik herken het heel goed, maar kan het me niet meer ophalen... Ik denk richting 2001 2002 2003?

Toegevoegd na 19 minuten:
het gaat echt om de eerste seconde

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Het beste antwoord

Wat jij hoort in de eerste seconden is een akkoordenschema dat heel veel gebruikt wordt in de popmuziek en zelfs ook in de klassieke muziek.

In muziek heb je bepaalde wetmatigheden. Niet alle akkoordenschema's (volgorde van akkoorden) liggen lekker in het gehoor, en sommige akkoordenschema's zijn prima geschikt om er een leuk liedje van te maken.

In taal heb je dat precies hetzelfde: als je een verhaal schrijft komen bepaalde woordcombinaties ook veel voor. (de zon scheen, er was eens)

Het akkoordenschema wat jij hier hoort is: Am - F - C - G.
Er zijn honderden liedjes met dat schema. 2 voorbeelden uit mijn hoofd zijn: Madonna - The Power of Goodbye, en Forever Young van Dylan.

Het is dus helemaal niet zo vreemd dat jij direct aan een ander liedje moet denken als je de eerste pianoakkoorden hoort.

In onderstaande filmpje hebben ze er een grap van gemaakt. Allemaal liedjes met bovenstaande accoordenschema.