Wat kost een attractie zoals Goliath in walibi

We vragen ons af wat een attractie kost om neer te zetten, dus niet onderhoud enzo

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (2)

De kosten van attracties kunnen ver uiteen liggen. Het ligt aan de grootte, de soort, inhoud (hoogte, breedte, loopings) etc. van de attractie.
Als je kijkt naar hoeveel De Vliegende Hollander in de Efteling kost: 20 miljoen euro. Dit was Efteling's grootste attractie, maar ook de duurste in de geschiedenis van de Efteling EN in de hele Benelux. Nu is een paar dagen geleden bekend gemaakt dat de nieuwste darkride 'Hartenhof' 42,5 miljoen euro kost.

De Goliath in Walibi, heeft ong. €11.400.000 gekost. (Dit staat op Wikipedia.)

Zo zie je maar dat er heel wat miljoenen uitgaan naar attracties, om dan nog niet (zoals je in vraag zegt) te spreken over bijkomende kosten zoals onderhoud etc.

Een leuk (en duur) weetje ook: De duurste rollercoaster van de hele wereld staat in Animal Kingdom, Walt Disney World, Florida.
De 'Expedition Everest' heeft $100.000.000 (dus omgerekend: €68.568.300,00) gekost! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhm dit klopt niet space mountain was al 100 miljoen euro.