Waar moet ik op letten met het kopen van een subwoofer voor in de auto?

Dus een subwoofer en een versterker, dat is beter heb ik gehoord

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.3K

Antwoorden (2)

Inderdaad is een versterker zeker nodig voor een subwoofer. Waar je nog het meest op moet letten is het wattage wat de twee samen verbruiken van je accu.
Een accu gaat snel leeg bij stilstaan en harde muziek.. dat zou erg vervelend. Check dus de wattages.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet letten op het type sub. Je hebt bandpass subwoofers, daar zit de speaker (niet zichtbaar) IN de kist en je hebt subs waar de speaker aan de voor of zijkant zit. De eerste gaat verder door in het laag, het tweede type is strakker en wordt het meest verkocht.

Daarnaast heb je passieve en actieve subwoofers. In een actieve sub zit al een versterker en dat is makkelijker aansluiten en neemt minder plaats in. Bovendien zijn versterker en speaker op elkaar afgestemd vwb overgangsfrequentie (onder welke aantal hertz geen de speaker geluid weer) en wattage.

Een open deur misschien, maar de kist moet ook in de auto passen en makkelijk te verwijderen zijn als je een keer de ruimte nodig hebt.

Als je met een losse versterker wilt werken, neem dan een 3 of 5 kanaals. Je hebt dan een apart kanaal voor de subwoofer. Let niet op het aantal watts, dat wordt vaak sterk overdreven en zegt helemaal niet over de kwaliteit. Rockford Fosgate, Kicker en JBL maken goede subwoofers.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt +