wat is een leuk boek als puber om te lezen en dat moet een echt leesboek zijn waar ook een waarschuwing in staat.

een boek dat is gekozen als beste boek voor pubers, of iets dat daarop lijkt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bibliotheek is dé uitgelezen plaats om dat te vragen

Antwoorden (12)

Lover boys. Eerwraak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ligt eraan waar je van houd... Zo hou ik wel van wat avontuur, magie en spanning, en dan is De Saga Van Darran Shan (12 delen) zeker weten de beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel boeken van Francine Oomen - de Hoe overleef ik-serie - van Lydia Rood, en van Carry Slee - Afblijven - zijn speciaal voor pubers aanbevolen. Wat je precies met waarschuwing bedoelt is mij niet duidelijk.
Amadea
13 jaar geleden
Webcam girls. Echt een heel leuk boek en leest door! Moet je echt lezen, ook voor jongens heel leuk. (ik weet niet of je 'n jonge/meisje bent)

Ik vind het het beste boek dat ik heb gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het fantastisch, dik en van eigen bodem mag zijn:

Kinderen van moeder aarde van Thea Beckman. Lekker dik, een echt leesboek, met een mooi verhaal en een aantal hele wijze lessen.
Torenhoog en Mijlenbreed van Tonke Dragt. Over jezelf ontdekken en dan nog wat. Wijze lessen genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ja tonke dragt. + :)
catcher in the rye van salinger is het ultieme puberboek wat mij betrefr.
13 jaar geleden
Het gouden ei van Tim Krabbé
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echte mannen eten geen kaas vab maria mosterd. Dit boek moet je gelezen hebben. En het is zeker geen saai boek. Makkelijk verteld en met een echte boodschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De boeken van carry slee zijn zeer geschikt! Blauwe plekken is ook een goed boek of het verrotte leven van Floortje bloem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De waarschuwing" van R.L. Stine

.....Karen gaat in de zomervakantie bij haar beste vriendin Patricia logeren, terwijl haar ouders niet weten dat ze alleen in een huis zitten.
Als Karen en Patricia op een avond over het strand lopen worden ze lastig gevallen door een stel jongens. Op het moment dat ze in paniek beginnen te raken worden ze geholpen door twee jongens, Eric en Martin. Karen vindt Eric wel leuk, maar ze komt al snel te weten dat Eric een vriendin heeft, Evelien. Zij waarschuwt Karen dat ze uit Eric's buurt moet blijven. Karen trekt zich hier niks van aan en blijft gewoon met Eric omgaan. Maar hoe meer ze bevriend raakt met Eric, hoe erger de waarschuwingen worden. Ze krijgt bedreigende telefoontjes en dreigbrieven, er wordt met verf op de deur van haar vaders huis geschreven en er wordt zoutzuur in haar zonnebrandolie gedaan. Steeds verdenkt ze Evelyn ervan degene te zijn die haar waarschuwt om bij haar vriendje uit de buurt te blijven. Maar nadat Evelyn vermoord is blijven de waarschuwingen door gaan. ......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OMG lijkt me echt een SUPER boek ik ga snel kijken of ik hem kan lenen!
Als eerste kun je kijken bij de titels voor de Jonge Jury. Dit zijn boeken die door jongeren en experts zijn aangemerkt als zeer de moeite waard.

Kerntitels Jonge Jury 2012 (boeken uit 2010):
Elle van den Boogaart – Verdoofd
Khalid Boudou – Alles of niets
Elise Broach – Dodenrit
Caja Cazemier – Knalhard
Marion van de Coolwijk – Topjob! Tafel 7: 3 cola
Sarah Dessen – Sleutel naar geluk
Bibi Dumon Tak – Latino King
Jenny Downham – Jij tegen mij
Christian Frascella – Ik ben de sterkste
Anna Jansen-Gronkowska – De allergrootste liefde van Daan van de Beek
Ingrid Kluvers – Droomtuin
Marc Legendre – Zielsveel
Aprilynne Pike/ Becca Fitzpatrick – Wings/Drift
Roger H. Schoemans – Het mes van Milosh
Neal Shusterman – Antsy Does Time
Annejoke Smids – De opdracht van de koning
Johan Unenge – Mijn extra leven
Kirstin Vanlierde – Sequoia
Mel Wallis de Vries – Vals
Dirk Weber – Hij of ik

Zelf vind ik de volgende titels heel goed voor jongeren (beetje meer diepgang dan Carry Slee, maar nog wel goed te lezen):

Smak van Nick Hornby. Het gaat over een jongen van 16 die zijn (ex-)vriendinnetje zwanger maakt, en de keuzes waar ze samen voor staan. Bijzonder is dat het uit het perspectief van de jongen is geschreven. Leest makkelijk weg, maar wel met een boodschap.

Jenny Downham: Als ik doodga en Jij tegen mij (laatste staat ook in de tips van de jonge jury). "Als ik doodga" gaat over een meisje dat binnenkort doodgaat. Ze maakt een lijst van dingen die ze nog wil doen voor ze sterft. Prachtig boek, ik heb het in een keer uitgelezen.

"Jij tegen mij" gaat over de keuze tussen familie en vrienden. De zus van de arme Mikey zegt dat zij is verkracht door de broer van de rijke Ellie. Mikey zoekt contact met Ellie om wraak te kunnen nemen op haar broer, maar ze worden verliefd op elkaar. En waar kies je dan voor?

Toegevoegd na 6 minuten:
Oh, en deze: Op de rug van de duivel van Gerda de Preter. Over drie jongens die verbonden zijn door een bloedbroederschap. Ze doen aan treinsurfen om een kick te krijgen. De vriend van één van de jongens is daarbij gestorven. Ze willen degene die ze daarvoor verantwoordelijk houden wreken, maar langzaam blijkt dat er een afschuwelijk geheim bestaat dat te maken heeft met de dood van die vriend.

Toegevoegd na 2 dagen:
Net uit: Thirteen reasons why (ook de nederlandse titel) van Jay Asher. Een meisje pleegt zelfmoord en laat cassettebandjes achter voor degenen die voor haar een rol speelden om die keuze te maken. Echt een heel mooi boek!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boeken van de cherub-serie?