Wie heeft er tips voor goede BBC-tv series?

Ik heb erg genoten van 'The Tudors' en van 'State of play'. Kwaliteits-series met zeer goede acteurs.
Wie heeft er tips voor andere goede BBC-series die op DVD zijn verschenen? Wel Nederlands ondertiteld.
En geen oubollige detectives, daar hou ik niet van en die zijn al zo vaak op tv.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.2K

Het beste antwoord

Pride and Prejudice is een in 1995 uitgebrachte zesdelige televisieserie bewerkt door Andrew Davies, gebaseerd op Jane Austens boek Pride and Prejudice uit 1813. In 2000 werd Pride and Prejudice door het British Film Institute gekozen tot één van de honderd beste Britse televisieprogramma's van de 20e eeuw.

"Brideshead Revisited" (1981)
Dus niet de film uit 2008, hoewel die ook heel aardig is,
maar de serie met Jeremy Irons en Anthony Andrews.
http://www.imdb.com/title/tt0083390/

Hier vind je een uitgebreid overzicht:

http://www.shopwiki.nl/BBC-series?&page=2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lark Rise to Candleford is een recente serie van de BBC, maar weet niet of het jouw smaak is.

Toegevoegd na 2 minuten:
En de recente Dr WHO serie is erg vermakelijk.

Toegevoegd na 1 dag:
Ook de series 'Life On Mars' en 'Ashes To Ashes' zijn de moeite waard. Hierin bevindt een rechercheur zich op onverklaarbare wijze in het verleden, en is dan ook bij de politie.
(in de 1e serie gaat het om een man die wakker wordt in de jaren '70, in de 2e serie om een vrouw en de jaren '80)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Upstairs downstairs.
De eerste belangrijke, historische dramaserie die speciaal voor de Britse televisie is geschreven. De serie werd bekroond met diverse Emmy's en was een doorslaand succes. De serie beschrijft het wel en wee van de bewoners van het huis, de aristocratische familie Bellamy (upstairs) en hun trouwe bedienden, downstairs. Dit tegen een achtergrond van ingrijpende sociale veranderingen die plaats vonden en het einde van de Victoriaanse tijdperk inluidden en de naderende Eerste Wereldoorlog.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je tip, lijkt me mooi! +