Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is remastered audio?

Ik heb de cd van U2 Joshua tree en die is remastered. Ik vroeg me af wat dat was?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Betekend dat ze de originele master tape uit het stof halen en kijken wat er, meestal met digitale bewerking aan verbeterd kan worden. In dit specifieke geval:

In 1996, Mobile Fidelity Sound Lab remastered the album and released it as a special gold CD. This edition rectified the incorrect track splitting between "One Tree Hill" and "Exit" that affected some CD releases; the quiet coda that concludes "One Tree Hill" had previously been included in the same track as "Exit".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje voor het antwoord

Andere antwoorden (2)

Heel lomp gezegd: een verbetering.

'Master' impliceert goed werk en 're' geeft aan dat het nog een keer gedaan is. Dus als je een goed idee uit het verleden in een nieuw jasje erg bekend maakt dan heb je het remastered.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Master betekent het origineel waarvan alle kopieen getrokken worden. Goed werk? naar welke maatstaven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is relatief natuurlijk, het is volgens mij ook meer een term voor de marketing.
Heropgenomen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding