Beste manier om beroemd te worden?

Op welke manier kan je tegenwoordig beroemd worden, als je bijv. danst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

De vraag is natuurlijk waaróm je echt beroemd wilt worden, en of dat echt je belangrijkste doel is.

Vroeger was beroemd zijn namelijk een zeker teken dat je goed was in je vak. Dat is het tegenwoordig alláng niet meer. Een enkeling is nog werkelijk talentvol, maar het gros van de 'beroemdheden' zijn gehypte middelmaatjes, die om de één of andere reden erin zijn geslaagd op te vallen in de media. Het aantal talentenjachten vandaag de dag is bijvoorbeeld niet meer op de vingers van één hand te tellen, en eigenlijk het aanzien ook al niet meer waard. Maar ook in programma's waar je helemaal niks voor hoeft te kunnen weten mensen blijkbaar voldoende op te vallen om tot het 'leger BN'ners' te worden toegelaten. Iets onzinnigers en platvloersers kan ik me vrijwel niet voorstellen.

Ik ving gisteren toevallig een glimpje op van twee mensen die een baby hadden gekregen waar ik werkelijk nog NOOIT van had gehoord. Of toen Jantje Smit (die ken ik dan wel, helaas) ging scheiden ;ik wist echt niet wie die griet was en weet nog steeds niet wat ze deed / kan / doet dat zo uniek was dat blijkbaar iedereen haar kent ? Voor dat type beroemd moet je blijkbaar de goede mensen kennen. Het is ook maar teeveebroemd ; zeepsop. Bekend blijf je vaak bij de gratie van roddelbladen en programma's die ook uitsluitend om het bekend zijn draaien, en niet om enig talent, en sommige mensen doen er echt alles aan daar in the picture te blijven. Zo zielig.

Als je iets echt heel goed kunt, zijn er vele manieren waarop je van je liefhebberij je werk kunt maken. Maar geen van die manieren garandeert dat je de mazzel hebt voor de grote massa door te breken en werkelijk beroemd te worden, zeker niet met je talent. Eerder het omgekeerde ; hoe idioter je openbare acties, hoe groter de kans dat iemand het oppikt. Maar als je echt goed bent en echt boven de massa uitsteekt, loop je zeker met Internet tegenwoordig inderdaad ook wel een kans opgepikt te worden op een positieve manier. Maar dat is dan bijzaak ; de hoofdzaak moet je passie zijn en je liefde voor je vak.

Overigens blijkt in de praktijk dat veel echt goede kunstenaars maar matig om weten te gaan met roem ; bij menig goede band dooft de inspiratie als er voor het grote publiek gewerkt moet gaan worden.

Je vak of kunst in die sector, oefen je uit met liefde en passie. Erkenning is geweldig en stelt je in staat er echt je beroep van te maken. Roem is een plastic laagje dat snel zijn glans verliest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1,

Andere antwoorden (6)

Meedoen aan: So you think you can dance!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vader hebben die schathemeltjerijk is, en je vervolgens zo veel mogelijk misdragen op VIP-feestjes.

Dan hoef je niet eens danstalent te hebben, je pappie betaalt gewoon een televisiezender om je eigen dansprogramma uit te zenden. Door je gedrag op feestjes wordt je zo beroemd dat mensen naar je programma kijken om een blik te werpen op het miljonairsdochterfenomeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn al heel wat nieuwe 'artiesten' ontdekt door het plaatsen van een filmpje op YouTube.
Het is voor talentscouts makkelijker en goedkoper om YouTube af te stropen, dan om audities te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beroemd worden:
-zorg dat je iets kan wat weinig anderen of niemand anders kan...
-of zorg dat je de eerste bent die iets bijzonders doet...
-of doe iets heel knaps
-of iets heel stoms

en nodig de ploeg van SBS6 uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha. & over youtube, daar zijn al zovelen die hetzelfde doen als jij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Reset
Als er op YouTube al zovelen zijn die hetzelfde doen als jij...
Waar zit dan jouw talent?
Ik zou gewoon gewoon in mijn blote kont op de dam gaan dansen ( ofzoiets)

En huppa, je bent beroemd (misschien wel op een wat negatieve manier
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzinnig antwoord, -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je dan willen uitleggen waarom het antwoord onzinnig is ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat als jij vraagt; hoe wordt je rijk, ik ook niet antoord, lunder de bank.
Op Youtube iets laten zien, dat je heel goed kan of dat je als enige van de wereld dat kan (dat weet je natuurlijk niet zeker, maar miss ben jij wel een van de enigen die een muismat in 1 seconden door kan slikken (sorry schoot me te binnen))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha