Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het normaal dat een effectpedaal zo zwaar ingetrapt moet worden?

Ik heb een prachtig effectpedaal voor mijn elec. gitaar gekocht. Alleen het intrappen gaat vreselijk zwaar. De verkoper zegt dat dat normaal is. Op internet een instructie gevonden om met een inbussleuteltje het pedaalscharnier iets losser te draaien, maar dat helpt niet. De pedaal heet "red special" en is van digitech. Ik moet met mijn volle gewicht er op gaan staan om het in of uit te schakelen. Is hier iets aan te doen?
Groetjes Leo

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het lijkt me inderdaad niet normaal nee, ik heb zelf ook pedalen, en het gaat allemaal niet zo zwaar dat ik er met heel mijn gewicht op moet staan.

Wat je kan doen is nog wat met dat sleuteltje proberen, misschien gaat het nog losser?

En anders met je bonnetje terug gaan naar de verkoper, en zeggen dat dit pedaal niet goed is, 'kapot' alshetware. En als hij zegt dat het zo hoort, dan zou ik vragen of hij een zelfde pedaal kan pakken uit zijn winkel, om te vergelijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing