Klassiek orkest zonder conservatorium?

Is er een mogelijkheid om zonder conservatorium opleiding (maar wél met enig snare ervaring in een drumfanfare) in een klassiek orkest snare of een ander percussie instrument te spelen? Of kom je daar dan niet binnen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

ja wel hoor er zijn in Nederland diverse symfonie orkesten in Nederland waar je als welwillende, edoch getalenteerde, amateur terecht kunt...

Toegevoegd op 19-06-2009 13:28:51
hoewel... bij symfonie-orkesten zie je vaker pauken dan snare-drums...

Toegevoegd op 19-06-2009 13:30:04
hier vind je wat info over de diverse orkest-vormen
http://www.digischool.nl/mu/leerlingen/mt/instrumenten/instrum3.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat kan
gewoon auditie doen als er een muzikant gevraagd wordt