Microfoon vraag

Hoelang gaat een Shure SM58 zang microfoon ongeveer mee?
Ik heb hem al dik 16 jaar. Wordt zo'n mic slechter en wat slijt er zoal? Van buiten zit het nog wel goed. Maar het binnen werk. Gaat dat ook achteruit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als je hem met respect behandelt gaat ie tientallen jaren mee. Als hem als drumstick behandelt korter. Er is geen onderhoud nodig. Als je hem vaak laat vallen gaat het magnetische element achteruit en zakt de gevoeligheid van de microfoon. Als die nog goed is en er geen kraakgeluiden uitkomen als je de connector aanraakt is ie goed en blijft ie goed. Als je niet meer tevreden bent kun je het element vervangen. Een schroevendraaier en een soldeerbout zijn nodig voor het simpele klusje. Ook de grill is makkelijk te vervangen als ie er niet meer mooi of gedeukt uitziet.