Kun je een met een fotocamera gemaakt filmpje ook roteren (van portrait naar landscape) en zo ja, hoe?

Tijdens mijn vakantie in Thailand was de geliefde koning Bhumibol jarig. Dit wordt gevierd met een vuurwerkshow die heel Bangkok doorgaat.

Vanaf het dak van ons hotel heb ik hier een mooi filmpje van gemaakt, ik heb het echter Portrait gefilmd in plaats van landscape (ja stom, ik weet het, maar ik ben meer dan de foto's dan van de filmpjes).

Het resultaat is nu dus dat het filmpje landscape afgespeeld wordt een om nu de tv op zijn kant te zetten om het filmpje mooi af te spelen is ook wel veel werk voor zo'n kort filmpje.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Het gaat makkelijk met een gratis progje van FS, flip en rotate.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In een simpel programma als Windows Movie Maker kun je simpel door middel van een effect de video draaien. Het enige wat je moet doen is het programma even downloaden als het nog niet standaard in je Windows zit. Dit is gratis en legaal.

De eerste link is een download, de tweede link is een Youtube-clip die je laat zien hoe je vervolgens de beelden kunt roteren: