Wat doe je wanneer een clown collega je vele prestaties die je voor hem (zonder contract) hebt verricht niet betaald?

Ik begin pas regio april 2011 als zelfst. clown in bijberoep.
In de maand nov-dec heb ik op verzoek van collega clown vele prestaties gedaan, met ballonnenstock die had aangekocht met zuur verdiende centjes is er volledig doorgedraait, uiteraard omdat deze zou vergoed worden, samen met mijn prestaties en km-vergoeding. Hiervan heb ik wel iets op mail staan, maar is zeker geen contract. Ik vernam nu pas via mijn boekhouder dat die persoon reeds vorig jaar virtueel failliet was en dat wij nooit onze zuur verdiende centen zullen weerzien, zoook onze aangekochte stock niet meer.
Wie kan ons hierbij helpen?
Wij beginnen radeloos te worden..
Telefoon = antw.app automatisch, sms : geen respons, email heel soms.. want ze zijn zogezegd voortdurend ziek..
HELP... ik begin echt gek te worden..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zal weinig te lachen vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja sneu voor je join the club van mensen die willens en wetens genaaid zijn door anderen zie het verlies als leer geld berust er in en acsepteer dat je genaaid bent en er niets aan kunt doen .
dat maakt het makkelijker om het van je af te kunnen zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@raytje deze persoon is voor veel geld het schip in gegaan en waarschijnlijk al zn geld kwijt en door iemand die vertrouwd werd genaaid
is bebaald geen grapje vind ik

Het beste antwoord

Als ie al falliet is dan houd het denk ik op.
Van een kale kip kun je niet plukken. Zelfs als een rechter je in het gelijk steld is het vaak al een hopeloze zaak , aangezien zo iemand waarschijnlijk toch gewoon niet betaalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb een hekel aan 'standaard' clowns, dus hoe minder hoe beter. Maar als je echt je geld wil hebben, zou ik bij je collega persoonlijk langsgaan. Voortdurend. Desnoods stalken in je clownspak. Maar hou het leuk. Wellicht de tranenlater meenemen. Of zo'n pistool waaruit een knal-vlaggetje komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je er het verstandigst aan doet bij een Rechtswinkel langs te gaan, kijken of zij je een goede tip aan de hand kunnen doen. Bij mijn weten is zo'n eerste gesprek gratis. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand failliet is, dan is er meestal een curator bij wie je de rekeningen kunt neerleggen. Maar als de persoon niets heeft, dan kan je ook niets meer krijgen. Te meer daar de curator eerst zijn eigen duizenden uit de boedel haalt.

Het klinkt alsof het voor jou botte pech is. Er is niets te halen. Gelukkig is het een bijberoep en kan je je op je hoofdberoep richten.
Zo n pech kan iedereen overkomen, en je moet er overheen zien te komen.

Wel zou je aangifte van oplichting bij de politie kunnen doen.
Uiteindelijk is er wel door iemand voor jullie performance betaald, en is de persoon er met dat bedrag vandoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zult iig een vordering van het totale verschuldigde bedrag moeten maken voor info daar over kun je het beste contakt met de jurofoon of het juridisch loket opnemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
persoonlijk zou ik een inventarisatie maken van het gedraaide verlies en kijken hoe nu verder je velies nemen en kijken hoe je verder kan is belangrijker dan je dood staren op een vordering die waarschijnlijk niet uitbetaald zal worden zeker als je collega falliet is dan komt eerst de belasting en de curator en dan pas de andere schuld eisers en is er niets meer te verdelen
je zult merken dat als je je verlies en beschade vertrouwen acsepteerd je rustiger zal worden