Kunnen journalisten die op zoek zijn naar leuk nieuws en de "aanbieders" van dergelijk nieuws, elkaar ergens vinden op het internet?

Bestaat zoiets eigenlijk al zoiets?
Een website waarop mensen hun leuke, plaatselijke en/of aparte nieuws kunnen vermelden? Zodat journalisten van (bijvoorbeeld) tijdschriften daar kunnen rondsnuffelen en kunnen kijken of er "iets van hun gading" bijzit voor een artikel of interview?

Journalisten op zoek naar klein of wat groter nieuws en mensen die iets leuks of aparts te melden hebben, zullen elkaar vaak simpelweg niet vinden.
Het zou toch leuk zijn als er een site zou zijn, waar mensen gedurende ± één week hun nieuws op kunnen plaatsen. Nieuws waar wellicht een journalist van een tijdschrift belangstelling voor zou kunnen hebben.
Of... bestaat een dergelijke website misschien al?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ze zullen wel eens kijken op de volgende site;

http://www.villamedia.nl/

Als je op delen klikt, kan het naar heel veel anderen.

Toegevoegd na 58 minuten:
Dus dan bedoel je zoiets!

http://www.deweekkrant.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén nieuwssite voor alle media bestaat volgens mij niet. Alle media hebben natuurlijk hun eigen website, waar je meestal wel op kunt reageren met tips en nieuwtjes.
Want nieuws uit Zeeland is natuurlijk niet interessant voor een krant die in Groningen verschijnt.
Landelijke media zijn vaak heel kritisch op lokaal nieuws. Dus of het zou werken... ik heb zo mijn twijfels. Maar aan de andere kant... waarom probeer je het niet gewoon uit? Wie weet is het wel een gat in de markt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zoiets bestaat tot nu toe niet.
Reuters is een herverspreidings netwerk war journalisten hun spul via kunnen delen. Zie maar nba in de krant, hoe vaak daar niet bron reuters bij staat.

http://www.reuters.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meest makkelijke manier om nieuws te krijgen lijkt me via twitter