Zijn er satellietontvangers waar je meerdere tv's op kunt aansluiten en per TV andere kanalen bekijken?

Dus 1 ontvanger ergens centraal in huis, twee of meer TV's eraan vast, per TV andere kanalen bekijken, met 1 zo'n kaart in de ontvanger.

Nu is het onhandig omdat ik per TV een kastje heb en een kaart moet hebben.

Is er iets wat beter werkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Ja die zijn er wel. Ze zijn echter zo duur dat ze niet interessant zijn voor de nederlandse markt.
Bijv. hotels,appartementencomplexen in het buitenland hebben ze wel.
Je kunt wel eenvoudig meerdere LNB's op 1 schotel monteren zodat je meerdere receivers op 1 schotel kunt aansluiten.
Daar de meeste huizen in Nederland gewoon "kabel" hebben is dat gewoon de voordeligste optie.
Voorheen was de kwaliteit van schotelontvangers beter dan de kabel maar met het tegenwoordige digitale kabel systeem is dat ook niet meer zo.

En laten we eerlijk zijn straks heeft iedere hollander een schotel op zijn dak dat kan toch niet ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

nee die zijn er geen of je moet er zelf een splitter tussen zetten
mijn oom heeft dit zo gedaan alleen kun je dan nog maar 1 kanaal kijken op alle tv s