Zijn er bepaalde bevolkingsgroepen die niet of nauwelijks vertegenwoordigd worden in reclames?

En zijn er bevolkingsgroepen die oververtegenwoordigd zijn? Waarom zou dat eigenlijk zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Jep, dat zijn meestal de bevolkingsgroepen die je dan weer wel tegenkomt in het binnenlands nieuws.

Over het algemeen worden enkelmaar de groepen vertegenwoordigd waar de reclame voor is bedoeld(anders heeft de reclame niet zoveel zin meer, want dan bereik je toch niet je target audience) verder als het een wat algemenere reclame is dan wordt als standard vertegenwoordiging genomen de bevolkings groepen die het meest vertegenwoordigd is in het gebied waar de reclame wordt geplaatst zodat zoveel mogelijk mensen zich kunnen herkennen in de reclame. kleine bevolkings groepen zullen dus zo nauwelijks worden vertegenwoordigd tenzij hun de doelgroep zijn van de reclame
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jazeker, zij die niet in hokjes passen en andere minderheden.
Men maakt alleen reclame voor grote groepen, dat zet tenminste zoden aan de dijk.
En aangezien ik niet in een hokje pas is er geen reclame die mij aanspreekt of draai ik nu een beetje door?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas een onderzoeker over horen praten op BNR.
Het blijkt dat minderheden in het geheel niet wensen te worden aangesproken in de reclame als minderheid.
Dus dan doet men het maar niet.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, maar als nou blijkt dat het niet verkoopt....
Dat is het enige dat telt voor de reclamemakers.
'k Zie weinig indianen en aboriginees (aboriginals is een scheldwoord) in reclames. Het is toch overwegend blank wat ik zie ...