Uit welk jazz nummer komt de tune van Studio Sport?

Ik bedoel die tune aan t begin van de uitzending.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
5.2K

Antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkel nummer. De tune is ooit speciaal voor studio sport gemaakt door Tony Eyk.

Toegevoegd na 1 minuut:
"De oorspronkelijke herkenningsmelodie van NOS Studio Sport, een big-bandnummer geschreven door Tonny Eyk, werd in juli 2004 door luisteraars van het radioprogramma Antenne 2 verkozen tot beste Nederlandse televisietune aller tijden. De tune was in de loop van de jaren negentig vervangen door een compositie van Stephen Emmer, waarin nog wel een klein citaatje uit de oude tune was verwerkt. Na aanhoudende verzoeken van kijkers werd de oude tune in januari 2001 in ere hersteld, zij het in een gewijzigd arrangement. De door velen geroemde baspartij keerde namelijk niet terug."

http://nl.wikipedia.org/wiki/NOS_Studio_Sport#Herkenningstune_en_nieuwe_huisstijl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt het is een zelfbedachte tune van Tonny Eijck die heeft ze allemaal bedacht, ze staan allemaal op de cd 50 jaar Studio Sport