Hoe kan het dat van Jurylid Dan al ondertiteling is bij 'Holland got talent' als het live is?

Het word live uitgezonden, maar de ondertiteling is al aanwezig, zelfs voordat hij is uitgepraat. Word het van tevoren dan toch opgenomen en hoe live is live dan nog?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (5)

Waarschijnlijk is het semi-live, oftewel met een aantal minuten vertraging. In die paar minuten wordt de ondertiteling gemaakt.
bamibal
13 jaar geleden
het is net voor de uitzending dan opgenomen en word ondertiteld voor de dove en slechthorende onder ons
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De show is wel live. Maar wat wij op TV zien, is in werkelijkheid al 30 seconden eerder gebeurd. In die 30 seconden wordt gauw de ondertiteling erbij gezet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is door de presentator Robert ten Brink een paar weken geleden nog uitgebreid uitgelegd.
Er zit een vertraging van 30 seconden in opname en uitzending. Dit heeft te maken met de bekabeling.
Het eerste stuk van de verbinding, van de camera's naar de bewerking is trager dan de glasvezelkabel die naar de televisies gaat.
Er zit dus iemand die zo snel mogelijk alles vertaalt wat Dan zegt en dit de ether in stuurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijker kan niet.+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indd dit is al een keer door robert ten brink uitgelegd =) maar door deze antwoord weet je het nog eens.
Ja, bij de omroep hebben ze snelle ondertitelaars in dienst, een vak apart.