Ja hoor, er is zelfs een keer laten zien hoe (de beste mol ooit) George van tevoren waterski-lessen kreeg waar hij enorm voordeel aan had terwijl hij niet eens kon weten of hij dat waterski-onderdeel zou krijgen.

Met die bn'ers is er wat minder tijd voor de voorbereiding maar ze kennen alle informatie over alle opdrachten en bespreken (als ze dat zelf nog niet kunnen bedenken) de strategie. Een goede mol heeft natuurlijk voldoende aan de opdrachten maar er is natuurlijk weinig tijd om die tijdens de reis nog te bekijken omdat je vaak met een ander op de kamer slaapt. Dat zal dan dus ook grotendeels van tevoren moeten gebeuren.

De mol weet ook of er achteraf nog addertjes in het spel zitten (plotseling toch geld als iemand iets wel of niet doet of een ander voor- of nadeeltje als iets wel of niet gebeurt wat voor de rest pas na de opdracht bekend wordt).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik denk het wel. Maar de mol zou ook persoonlijk goed moeten kunnen liegen/iets verbergen.

Wat ik wel zeker weer is: wanneer er een nieuwe opdracht is, krijgt de mol altijd informatie over de opdracht. nog voor de andere kandidaten. wat hij/zij als mol moet doen om ze te slim af te zijn, word de mol vertelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja de mol krijgt opdrachten en word gestuurd in hoe hij/zij dingen kan dwars kan zijn zonder op te vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De mol krijgt alles te weten. Welke opdrachten er komen, waar er addertjes onder het gras zitten, noem maar op. Het is de taak aan de mol om het spel zo goed mogelijk te 'saboteren' als het ware. De mol weet precies wat er gebeurt op welk moment, en waar en weet dus ook wat hij of zij moet gaan doen op welke plek in het spel.

Veel plezier nog met het kijken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jazeker, vooraf en tijdens het spel, zelfs 's nachts, krijgt de mol informatie en opdrachten. eigenlijk kan je zeggen dat er niets is wat de mol niet weet !
soms zijn er spellen met 2 groepen en wordt de mol niet in een van de groepen geplaatst, maar krijgt de mol op het moment van dat spel informatie voor een volgende "mollen-actie".

de mol is iemand die op een niet opvallende manier probeert elk spel dat geld moet opleveren voor de pot te "versteren"/verpesten.
door te doen alsof hij/zij iets niet kan/durft of gewoon stiekem, zonder dat opvalt dat hij/zij iets doet.

zo werkt het "mollen" in "wie is de mol?".

als je dit spel nog niet eerder gezien hebt, raad ik je aan om heel goed op te letten en niemand te vertrouwen.