Het songfestival (voor zover je het al belangrijk vindt):Naar aanleiding van onderstaand bericht, dat breed in de media is verschenen:

Gordon dreigt het Eurovisie Songfestival te boycotten als een aangekondigde homodemostratie in Moskou wordt neergeslagen.

De Russische belangenverenging voor homo's gaat op de finaledag, 16 mei, in Moskou demonstreren.
Het is bekend dat de Russische politie vaak hard optreedt tegen homodemonstraties.

De andere toppers Jeroen van der Boom en René Froger wachten de finaledag rustig af.
(Bron: www.spitsnieuws.nl)

Dan nu de vraag:
Hij maakt hiermee een statement.
Eens of oneens?
(En als hij zich terugtrekt moeten de andere 2 dan solidair zijn?)

S.v.p. niet aankomen met reacties als "het hele festival interesseert me niet" of "ik kijk toch niet", of andere antwoorden om alleen maar puntjes te scoren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Het festival interesseert me niet en ik kijk het ook niet.
Maar dat wil niet zeggen dat ik geen mening heb.
Ik denk dat hij hier een statement wil maken en een stukje solidariteit met hen wil laten zien, aandacht vestigen op andere geaardheden en de vrijheid om daar voor uit te mogen komen.
Zover ik begrepen heb vormen ze een trio dus als er een uitvalt zullen de andere twee weinig keus hebben dan solidair zijn.
Of de media het oppakt blijft natuurlijk een vraag, de NL media iig wel en waarschijnlijk in andere open mind landen ook nog wel, maar daar waar men tegen is zal men het wel doodzwijgen lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Als hij dat echt zou doen, wat bereik je er dan mee? er zal vast niet uitgebreid in de 'wereldmedia' besproken worden. Zeg nou eens eerlijk, zo'n figuur als Gordon kan je toch niet serieus nemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens!
Dan dient het songfestival toch nog ergens voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oneens. Goedkope stunt en een poging om ondanks dat waardeloze liedje toch nog het nieuws te halen. Dat de Russen niet echt tolerant zijn tegenover homosexualiteit, wist Gorden allang. Maar nu iedereen begint in te zien dat het met dat nummer niks wordt, moet hij op een andere manier scoren. Gordon had nooit moeten gaan. En Nederland had een ander liedje moeten kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens: songfestival heeft nou eenmaal een behoorlijk rose tintje. Het was voor Rusland prestige kwestie het Songfestival te winnen, en dat is ze gelukt. Ik twijfel nog steeds aan HOE ze het hebben kunnen winnen, als het competities met een jury betreft wint Rusland wel erg vaak tegenwoordig, geeft te denken. Maar goed, de lusten, dan ook 'de lasten', want zo ervaren de russen alles wat met homosexualiteit te maken heeft wel. Ik kan de homo's goed begrijpen dat ze deze gelegenheid aangrijpen om voor hun rechten op te komen in dit homofobe land. Rusland kan het niet maken om voor de hele wereldpers een demonstratie (met geweld) neer te slaan. Ik kan Gordon's statement waarderen. Helaas een loos statement, want ze halen toch de finale niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat hert allemaal niet waar is, en dat gordon helemaal niets gaat doen, hij is te songfestival freak. stel dat ie het wel doet eens ga je gang, en dan moeten de overige toppers mee, maar let op dit is niet waar.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk niet echt dat hij een statement maakt. wanneer hij echt een statement wilt maken dan kan hij dat beter op het podium doen voor een miljoenen publiek dan per direct Rusland verlaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik een goeie actie van Gordon. Ik waardeer dit wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De toppers zouden mee moeten demonstreren met een ploeg van sbs6 erbij. Live uitzendingen door de dag heen. Dat zou goede tv zijn. Vooral als er dan op los wordt geknuppeld.

Toegevoegd op 11-05-2009 02:25:06
Misschien even tweeten dat de toppers mee moeten demonstreren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste denk ik dat wat Gordon betreft zijn mond groter is dan zijn daden. Ik zie hem zichzelf niet terugtrekken van dit festival. Hij heeft iets te lang geroepen dat meedoen aan het songfestival zijn grote droom is.
Daarnaast vind ik dat hij dan de mensen die veel tijd in zijn deelname hebben gestoken flink in de steek laat.

Maar waar hebben we het nu eigenlijk over. Laat ze eerst de halve finale maar eens doorkomen, als ze dat niet lukt, dan is dat dreigement direct al zinloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heleboel homo's zouden neergeslagen worden en Gordon gaat in zn glitterpakje door alsof er niks aan de hand is?
Als hij zichzelf een beetje respecteert als homo dan kan hij volgens mij niet anders dan protesteren als zoiets gebeurt. Volkomen terecht en begrijpelijk.
De manier waarop die het doet maakt voor mij wel duidelijk dat hij ook niet verwacht in de finale te komen (anders had ie ook net voor de finale kunnen aankondigen dat hij in geval van neergeslagen demonstraties niet meedoet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een stomzinnige actie.

Hij weet dat dit al jaren zo gebeurt in Rusland. Als hij tegen het regime en hun handelen is had hij niet naar Rusland moeten gaan. En niet nu een paar dagen van te voren in ene gaan roepen dat hij er tegen is.
Alsof 1 man het verschil daar kan maken.
Het eigen volk wordt voor minder naar Siberie gestuurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een acties die volgens mij niets uithaald. De situatie die nu in rusland leeft is er al jaren. Homorechtenorganisaties in Rusland verwerpen ook dit soort protesten en bijvoorbeeld Gay parades. Rusland is daar nog niet klaar voor. Het feit dat er een paar clubs zijn in moskou is onder andere te danken aan de rustige aanpak van de diverse homo rechten organisaties en de plaatselijke homo gemeenschap. Ruslan werkt nou eenmaal anders dan nederland. Dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met de harde aanpak van de russische politie. Er moet in Rusland nog een hoop gebeuren voor bijvoorbeeld een gaypride mogelijk wordt zonder slachtoffers. Het songefstival misbruiken voor een politiek statement is bijna vragen of gordon gay is. Dat podium niet opgaan om een statement te maken is volgens mij niet de manier. Beter wel het podium opgaan met een party act als de toppers bereikt wellicht veel meer. Met een beetje creativiteit programmeren ze de lampjes op de pakken zo dat er een boodschap verschijnt ??
het is maar een idee... er kijken toch een paar miljard europeanen naar het songfestival.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Draai het eens om: het songfestival is volgend jaar in Amsterdam. De communistische partij organiseert een optocht tegen de kortzichtige wil van het Nederlandse volk, omdat er al een jaar financiele krisis is. Deze optocht wordt verboden door de overheid, en de Russische delegatie zegt vervolgens hun deelname aan het songfestival op.

De gemiddelde Nederlandse kijken zal dan zeggen: mooi, duurt het uitdelen van de punten ook minder lang.

Denk nu niet dat de gemiddelde Rus Gordon kent, of een biet zou kunnen schelen. Nou, graag of niet.

Het is met de Nederlanse inzending altijd: buiten de de grenzen doen ze er niet toe, en dan moet je er ook niet meer van kunnen maken.

Uiteraard zit dit in de aard van het beestje Gordon, ze zijn er met een rel naar toe gegaan, en zullen met een rel terugkomen, daar is Gordon teveel relnicht voor.

Ik vraag me ook af in hoeverre Gordon dit met de andere twee toppers heeft overlegd.