Hoe heette dat kinderprogramma bij de publieke omroep waarbij bijbelverhalen werden verteld met een soort van 2d animaties (geen tekenfilm)?

Mij staat vooral nog één bepaalde scene bij waarbij Petrus achter de menigte door een glimp opvangt van Jezus die met het Kruis loopt. Volgens mij was de verteller een slang in een boom die het geheel van commentaar voorzag. Ook de Ark van Noach en andere verhalen werden behandeld.
Ook al weet u/je het antwoord niet maar herkent u het wel, wil u/je dan toch reageren!? Bij voorbaat hartelijk dank!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer was dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ikzelf ben nu 22 en ik was klein dus ik vermoed max. eind jaren '90...

Antwoorden (3)

Was het misschien het programma waarin verhalen van Kees de Kort van de Kijkbijbel verteld werden? Ik kan het programma niet terugvinden, maar volgens mij was dat wel ongeveer die periode.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Hierin (van 34 seconden tot 1 minuut 40) kan je beelden zien van een deel het Pinksterverhaal van Kees de Kort: http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20070901_pinksteren01
Het doet me denken aan de serie 'De Rode Draad' van de EO. Een man vertelt een bijbel verhaal en op de achtergrond werd het nagespeeld. Het is idd rond eind jaren '90 uit gezonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien weet ik wat je bedoelt, werd er niet een verhaal verteld en dat uitgebeeld met een soort plaatjes?
Dat was volgens mij een vast onderdeel van de EO kinderkrant of D'r kan nog meer bij. Beide programma's waren begin jaren tachtig op tv.