Wat kan je nu precies met een Dreambox?

Ik heb de site bestudeerd maar begrijp nog niet wat ik ermee kan of zou moeten.
Kan iemand mij dit in normaal nederlands uitleggen?
daarnaast vraag ik me af of het legaal is en of ik het als niet nird kan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
9.9K

Antwoorden (3)

Met "de site" bedoel je neem ik aan dreambox.nl? Zo te zien is het een apparaat waarmee je digitaal tv kunt kijken. Een soort decoder of settopbox dus.

Met dien verstande dat de functionaliteit kan worden uitgebreid omdat er nieuwe firmware voor gemaakt kan worden. Dit is niet heel bijzonder moet ik zeggen, er zijn meer apparaten (mediaspelers) waarbij dit kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je 'moet' er niets mee natuurlijk. Maar als je bijvoorbeeld een netwerk hebt thuis en je wilt je foto's/muziek/films van je pc naar je tv sturen dan kan het een leuk apparaat zijn. Maar er zijn nog veel meer toepassingen, eigenlijk is die Dreambox een kleine pc an sich.
Het is een ontvanger waarmee je TV en radio kan ontvangen van een satelliet.
Omdat de dreambox zo'n open architectuur heeft, zijn er vele hobbyisten en professionals mee bezig om het te optimaliseren. Zo kan je het vrij makkelijk in je thuisnetwerk opnemen, zodat je dan bijvoorbeeld ook een opgenomen film op je PC kan bekijken, maar ook je vakantie foto's op je TV afspelen enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een dreambox kan je, net als met veel andere satellietontvangers, radio en tv signalen ontvangen via een schotel.
Door de fabrieks firmware aan te passen is het mogelijk om illegaal betaalkanalen te bekijken.
Er zijn echter zenders die een dusdanige codering hebben dat ze zeer moeilijk te kraken zijn.
Met een dreambox is het mogelijk om van eigenaars ( ook met een dreambox) van legale kaarten het signaal doorgestuurd te krijgen"illegaal", het zogenaamde sharen.
Hier wordt dus het legaal ontvangen signaal via de pc gestreamd en vraagt de zender hiervoor een klein bedrag.

Ik weet er zelf ook niet helemaal het fijne van maar er zijn diverse fora te vinden waar dit precies wordt uitgelegd.