Is "the voice kids" niet kinderarbeid?

Ik bedoel dat er natuurlijk enorm veel geld wordt verdient met dit programma.
Ook zal de winnaar nog niet professioneel kunnen werken en optreden, vanwege de wet op kinderarbeid.
Het lijkt me erg sneu voor de kinderen dat ze dan niet kunnen doorbreken. De wet zelf vind ik goed, dus het programma daarmee minder.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinderen uitmelken voor tv. Het kan nog erger: http://www.sbs6.nl/programmas/paranormale-kinderen Deze programmamakers mogen ze van mij in de bak gooien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgensmij was het sowiezo al duidelijk dat de vioce gehouden eord voor het geld en niet voor de carriere van de kandidaten. Met de kinderversie zal dit denk ik helaas niet anders zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hele goede vraag, daarom een +. Ik ga er sowieso niet naar kijken, het hele concept stuit me tegen de borst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, het is allemaal pure kijkcijferporno.
Het beste dat je kunt doen is NIET naar die bagger kijken. Heb ik met de 'volwassen' versie ook niet gedaan, en is me uitstekend bevallen ;-)

Antwoorden (5)

ik vind het een goede vraag maar denk niet dat het kinderarbeid is omdat de kinderen vrijwillig mee doen om een talent en niet voor een baan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt wel gelijk, als een kind de Voice of kids wint, zal hij/zij niet echt kunnen doorbreken in de wereld en zich voorbereiden op grote optredens..
Maar het is allemaal wel leuk bedacht en de kinderen die zich er voor aanmelden hebben er niet voor niks heel veel plezier mee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of het nu "The voice of Holland" heet of dat het kinderen die in een reclamespot optreden,het is allemaal kinderarbeid.Tegenwoordig wordt dit allemaal gedoogd op de televisie.En wij dan maar kijken en het zielig vinden dat kinderen in de derde wereld ingezet worden in de cacao en koffieplantages.Maar we zijn hier met hetzelfde op het medium wat TV heet bezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de derde wereld worden kinderen uitgebuit voor een klein beetje geld, in een reclame spotje krijgen ze toch gewoon normaal betaald (of hun ouders, ik weet niet hoe dat werkt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar gaat het niet om of het nu goed of slecht betaald.Het gebeurde hier in de 19e eeuw ook en het nodig om te overleven(eten).Alle inkomsten uit werk is arbeid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en het nodig=en het was nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Af en toe een paar uurtjes acteren of zingen en voor de rest naar school gaan is wel héél wat anders dan lange dagen maken onder vaak zware of ongezonde omstandigheden en geen scholing krijgen. Dat kan je niet echt met elkaar vergelijken.
Geen kinderarbeid maar the voice kids is puur een melkkoe. Veel geld krijgen ze uit stemmen, reclame inkomsten en mercandising.
Verder kunnen ze maar minimaal aan de kinderen verdienen omdat de optredens ook al meewegen in de wet. Wat inhoud dat er weinig overblijft in het aankomende jaar. Het lijkt mij raar dat ze de investering aan gaan zo'n kind tot zn 18e te gaan begeleiden. M.a.w. TVOH heeft er alle baat bij dat een ouder kind wint
12 jaar geleden
Het is absoluut niet zo dat het alleen maar om geld draait. Vooral bij de kinderen en de coaches niet. De winnaar krijgt een studie beurs van 10,000 Euro..
En alleen de finale op 23 Maart is live, dus alleen dan heeft het publiek invloed op de uitslag d.m.v stemmen via mobiel e.d
Dus van die ene aflevering dat ze stemmen, daar zal niet veel geld aan worden verdiend hoor!
Verder merk je al gelijk wel in de studio dat het draait om The VOICE kids. Die kinderen krijgen genoeg aandacht, en zullen uiteindelijk, net zoals bijv de winnaar van TVOH, Iris Kroes herkent worden, gevraagd voor inteviews op tv, radio e.d
Daarnaast hebben de makers daar zelf ook al aan gedacht vandaar het volgende programma:
5 weken lang The Blind Auditions
3 weken lang The Battles
1 week lang The Final
* Met week bedoel ik dus elke vrijdagavond om half 9 op rtl4!
** Alleen de Finale is live, de Blind Audtions en de Battles zijn al opgenomen.

Dit is zodanig gedaan dat die kinderen daarna nog optredens, interview en alles wat er daarna bijkomt kunnen doen. Zo zal het mogelijke succes niet lijden onder de afleveringen van The Voice Kids.

Met andere woorden; de afleveringen van TVK zijn zodanig beperkt dat de kinderen daarna nog op kunnen treden e.d
Het programma heeft zich allang aan de wet aangepast, daarom vind ik het persoonlijk zo geweldig! Want het draait echt om The VOICE! En niet om alle dingen daar om heen.. Geld heeft John de Mol toch al genoeg, even als de coaches!
Vanavond start de 1e aflevering van The Blind Auditons, en geloof me, alleen het niveau van de kinderen, dat is al de moeite waard om te kijken! Hoop dat het ook op tv zo overkomt, in de studio iig wel!