waarom zijn tv reclames zo luidruchtig qua volume?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit is een ingewikkelde vraag! Het volume is niet zo hard, dus niet harder dan anders, want er zijn maxima voor en dat overschreiden ze niet. Wat ze echter wel doen is de hele geluidsband gebruiken, over de hele breedte, dus heel veel verschillende tonen, waardoor je het ervaart als heel hard. Ze doen dit om aandacht te trekken, want onwillekeurig kijk je toch als je iets hards hoort.

Om op te vallen tussen het normale programma in! Ontzettend irritant, dat wel.

Opvallen, opvallen, opvallen en aandacht. Dat bereikt de reclame maker door veel snelle flitsen, vele drukke kleuren en hard geluid. En het schijnt ongelofelijk te werken want alle reclame makers maken er gebruik van.

Om je wakker te maken voor het geval je in slaap gevallen was tijdens het programma, zodat je nog even naar de wc kunt en je drinken kunt aanvullen.

Het volume gaat omhoog als het reclame is. Dit doen het de mensen thuis opvalt dat het reclame is en dat ze gaan kijken/luisteren

Dat doen ze om beter over te komen. Als mensen moeten lachen onthouden de mensen het beter. Het is ook bij als er een paar zijn die zeer vervelend zijn ( erg vervelend). Dan lopen mensen weg zien het als plaspauze maar de reclame moet gehoord worden.

Er is een regel dat de reclame niet harder mag zijn dan het tv-programma dat op dat moment bezig is. Deze grens wordt echter gezet bij de hoogste piek in het volume van het programma, dit is vaak slechts hooguit 2 seconden. Officieel houden ze zich aan de regels, maar eigenlijk is het niet helemaal eerlijk.

Ze willen opvallen door schreeuwerig over te komen. Het volume gaat/mag niet omhoog gaan.

Mensen gaan soms tijdens de reclame naar de wc toe, als ik dan ga hoor ik de reclame altijd nog op de wc. Of ik hoor het in de keuken, bijkeuken, kelder, gang etc.

je wordt echt altijd weer even wakker geschud door het volume. Je zat middenin je serie of iets dergelijks, heel geconcentreerd en je wordt doos het volume dus even weer bij de aandacht gehaald. Volume omhoog, hup, heb nu maar even aandacht voor dit product.

Zodat je de reclame nog hoort als je op de wc zit, eten of drinken pakt.

Volgens reclame makers is het volume niet harder. Wat ze wel doen is dat er meer hoge tonen inzitten. Daardoor lijkt het harder. Vorig jaar is er met een reclame maker een interview geweest op de radio. Er werden daar verschillende voorbeelden gegeven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100