Waarom komt er elke keer een nieuwe talentenjacht op tv?

Dan heb ik het over Idols, X-Factor, Popstars en dergelijke. Over het algemeen hoor je na een cd niks meer van ze. Tuurlijk, her en der draven ze eens op in een musical of zingen ze een liedje in een of ander slecht bekeken praatprogramma, maar de enige die nog echt een beetje bekend zijn, zijn die van de eerste Idols. En de bedoeling van het programma is toch om sterren te ontdekken en te kweken. Dus kan je toch zeggen dat de opzet van het programma, in Nederland in ieder geval, mislukt is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1.3K

Het beste antwoord

Talentenjachten zijn er altijd geweest. Maar in vroeger jaren waren ze dan ook echt op zoek naar talent.
Tegenwoordig is men op zoek naar mensen (vaak kinderen) die hun mobieltje pakken om te sms'en.
Want daar stroomt het geld mee binnen... SMS'EN dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat er geld aan verdiend wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De opzet van een programma is óók om kijkers te trekken en er kijken nog altijd genoeg mensen naar! Daarom blijft het doorgaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je gegeven sophietje:)
De bedoeling is een programma te maken waar veel mensen naar kijken, het liefst een bepaalde doelgroep (bijv. vrouwen tussen 20-45).
Als dat scoort kan er veel reclame verkocht worden rond dit programma. Dat is het enige doel. Het in de markt zetten van een nieuwe artiest is in wezen maar bijzaak, al lijkt dat niet zo.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is een commerciële omroep, ofwel het gaat om de commercie, de handel.

Toegevoegd na 14 minuten:
Zo lang dit soort programma's meer dan 1 miljoen kijkers trekt, is er alle reden steeds een nieuwe talentenshow uit te zenden. Dat de artiesten uiteindelijk geen supersterren worden of zelfs vergeten, is niet het probllem van de programma-makers. Ze krijgen een push, ze worden volop in de schijnwerpers geplaatst, maar daarna moeten ze het min of meer zelf doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt nog steeds massaal naar gekeken en over gepraat, dat zorgt voor het groeien van de kijkcijfers van die bepaalde omroep. Verder wordt er ook enthousiast gebeld/gesmst voor de favorieten en dat brengt lekker wat gedl in het laatje.

Niet alleen in Nederland maar ook in andere landen komen er nu niet bepaald echt wereldsterren uit.

Je kunt je afvragen of de opzet idd talent ontdekken is of dat het bv eerder geld verdienen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het uitgangspunt meer een leuk programma maken dan uiteindelijk een succesvolle muzikant, model etc eraan overhouden. Ze doen natuurlijk wel alsof dat het doel is, maar ik denk dat het meer draait om een spannend programma. Het wedstrijdelement maakt het programma dynamischer, voegt er wat spanning aan toe. En als ze een goed iemand eraan over houden, is denk ik alleen maar een mooi extraatje.
Misschien dat in het begin dat wel het uitgangspunt was hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld geld en nog eens geld. Reclame inkomsten door, vaak, goede kijkcijfers. De zenders zal het worst wezen of de deelnemer die wint het ver schopt of niet, hun hebben hun inkomsten binnen, en dat zal zeker niet mis zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er via de SMS jes veel geld binnen komt.
Betaald volksvermaak..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen het leuk vinden om naar wedstrijden te kijken en mee te leven met hun favorieten.
En het levert toch af en toe wel goede artiesten op, kijk maar naar Boris, Waylon of Lisa.