Is ooit 'officieel' bekend gemaakt, dat MTV niet langer een echte muziekzender zou zijn?

MTV zendt al lange tijd, in ieder geval op prime time, geen videoclips meer uit, maar in plaats daarvan allerlei realityprogramma's. Is daartoe ooit officieel besloten, en is dat toen officieel bekend gemaakt, bijvoorbeeld toen MTV en TMF tot een bedrijf gingen horen? Een echte muziekzender kan je MTV niet meer noemen.

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor de antwoorden!

Picture for question
Antoni
15 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Het lijkt me vrij evident dat er op een gegeven moment in een redactiekamer ergens een beslissing is genomen om het roer om te gooien. Dat zou je een officiële beslissing kunnen noemen.

Dat er geen grote ruchtbaarheid aan is gegeven komt m.i. omdat men nog de indruk wil wekken dat het om een muziekzender gaat. MTV is immers een wereldwijd bekend fenomeen. Zo'n merknaam gooi je niet weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is nu een omroep die de lelijkheid en de inhoudsloosheid van de Amerikaanse samenleving laat zien. Je alleen richten op zoveel mogelijk consumeren en uiterlijk zijn belangrijk. En iedereen moet minstens het ego: "de aarde draait om mij" hebben om op die zender te mogen komen.
Ik word er echt kotsmisselijk / depressief van als ik naar MTV kijk.

MTV heeft overigens meerdere kanalen waar nog wel videoclips op komen, bijvoorbeeld: MTV 2 en MTV: Brand new.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat na het uitzenden van de reallifesoap over de Osbornes ze zoveel meer kijkcijfers kregen, ze bedachten om meer non-muziek programma's te gaan uitzenden, zoals jackass. Je hebt gelijk het is helemaal geen muziekzender meer.