Hoe delen ze in Amerika de programma's in ivm. tijdzones?

Ik zie wel eens staan op mtv 10.30/9.30c. Ik weet nu dat c voor central staat en dat dat een van de 4 tijdzones is. Maar hoe delen ze daar de tv programma's dan in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Televisie
1K

Antwoorden (2)

Nou als er 9.30 central time staat dan weten ze in elke tijdzone automatisch hoeveel uur ze eraf moeten trekken zodat ze het programma op tijd kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt dat men inderdaad zelf de tijd kan berekenen op basis van de central time. Hier in Europa hebben we dat ook met buitenlandse kanalen die in meerdere landen bekeken worden. Dan staat de CET time in beeld en soms nog een aanvulling met andere tijdstippen.

Wat ook vaak voorkomt is dat een zender in een klein aantal tijdzones beschikbaar is. In andere zones is dan een tweede zender actief met zeer waarschijnlijk dezelfde programma's, maar dan in een tijdsindeling die in de betreffende zone's ideaal is. Anders zal je zien dat een avondprogramma voor de één, voor de ander in de middag op TV is en weer voor een ander om middernacht.