Is het niveau van kandidaten uit 'una voca particulare' hoger dan kandidaten die doorgaan na een opera-auditie bij Holland's got talent en Popstars?

Ik vraag me af of een operazanger(es) meer kans maakt op succes door het soort programma of toch door het niveau van talent.

13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Niet iedereen wordt zomaar toegelaten tot Una Voce Particolare. Er is een strenge voorselectie. Voor dit seizoen hadden zich 300 zangers aangemeld, waar slechts 30 van overbleven. Daarvan mogen er uiteindelijk 7 door naar de finale. Alle kandidaten, en zeker de finalisten, hebben al jaren in zanglessen geïnvesteerd. Ze zijn allemaal getalenteerd. Het programma wordt uiteindelijk in één keer opgenomen. Er wordt, wat de muziek betreft, niet meer in geknipt en geplakt.
Dat is dus behoorlijk anders dan Holland's got talent en Popstars. Iedereen kan daar naar de eerste auditie komen, en velen ervan zijn ongeschoold. Alleen op het laatst blijven de echt getalenteerde kandidaten over.
Dus het niveau van de kandidaten bij Una Voce Particolare ligt inderdaad hoger.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat ik zie is dat het niveau van deelnemers aan una voce particulare hoger is, qua muzikaliteit, presentatie en qua scholing. Opera is niet de keuze voor de massa, die naar Hollands got talent kijkt.
Bovendien is zingen maar een van de disciplines.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat weet ik wel honders procent zeker, bij dat programma kom je niet zomaar, die mensen hebben echt al jaren zangles enzo. bij popstart en idols is het anders. is natuurlijk mooi als je kan zingen maar het verschil is we heel groot. ooj qua zangstijl is het anders als jij niet kan zingen zou ik geen opara proberen te zingen.