Onze tv "sneeuwt"! is de tv defect of de (kpn)tv-ontvanger?

(TV-ontvanger en modem zijn diverse keren opnieuw opgestart)

Picture for question
een jaar geleden
in: Televisie
1.9K
Ritsuka
een jaar geleden
Zitten alle stekkers goed aangedrukt?
Frencie
een jaar geleden
jazeker. Alles nagelopen. Sneeuw begon van het ene op t andere moment!
Pieterke
een jaar geleden
Een wilde gok: Misschien via HDM1 opnieuw naar de zender gaan? Heeft mij ook weleens geholpen bij een storing. Op mijn oude KPN afstandsbediening is dat de knop linksonder met het vierkantje en dan rechts HDM1 aanklikken en links de gewenste zender aanklikken.
Pieterke
een jaar geleden
Heb je ook al gekeken of er storingen bij KPN zijn? Google op KPN storingen.
jc54
een jaar geleden
Maak moden en tv ontvanger stroomloos en wacht een paar minuten. Daarna alles weer aansluiten en opstarten. Als er dan nog storing is, ligt het hoogstwaarschijnlijk aan ge T.V.
Frencie
een jaar geleden
JC54 Goede Tip: na je advies: storing opgelost!!! Bedankt

Antwoorden (1)

Uitsluiten via deductie is de enige manier om te achterhalen of de ontvanger defect is, of de TV. Heb je een 2e ontvanger(boven misschien) die je zou je kunnen wisselen? Of een andere bron zoals een AppleTV of Playstation op die ingang, heb je dan nog steeds "sneeuw" met de 2e ontvanger, en eventueel ook wanneer een ATV of PS3/4/5 aan hangt? Dan is je TV defect, blijft het allemaal goed beeld geven? Dan zou je ontvanger kunnen verdenken. Je zou eventueel kunnen kijken hoe de ontvanger het doet op een andere ingang, bijv. HDMI2 en aanzien hoe dat gaat, hiermee sluit je niet 100% uit waar het defect zich bevindt, maar als het beter wordt dan op HDMI1 dan staat vrijwel vast dat de TV de oorzaak is.
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Vergeet ook niet de hdmi-kabel uit te wisselen.