Zit er een minimale grootte aan de tekst in reclames?

Zelf heb ik best goede ogen, maar soms zie ik reclames waar je moet bellen of sms-en en dan komt er onderin beeld een zwarte lijn te staan wat tekst voor moet stellen. Zit er een minimale grootte aan deze tekst voor in reclames en wat is deze grootte?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen enkele SMS-Dienst mag worden aangeboden op een manier waardoor
de dienst een ander karakter lijkt te hebben dan het werkelijke karakter,
bijvoorbeeld door te suggereren dat een prijs is gewonnen, een spelletje wordt gedaan, of dat het gaat om een lidmaatschap of aansluiting bij een club. Het voorgaande laat onverlet dat promotionele acties mogen worden gehouden, mits deze voldoen aan de Gedragscode Promotionele Kansspelen, de Gedragscode SMS-Dienstverlening, de Nederlandse Reclame Code en andere regelgeving op dat gebied. Staat niets in over een bepaalde grootte van tekst... of heb ik het mis? Ik zal de pfd iig doorlezen. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie 3.2 van bijlage 2.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is hem. Bedankt. Duidelijk :) Voor 4:3 format commercials:
-Duidelijk leesbaar Font: bijvoorbeeld ARIAL REGULAR
-Minimale font-size moet zijn: 18 pixels
-Ruimte tussen de regels (Leading) moet minimaal zijn: 20
-Ruimte tussen de letters (Tracking) moet minimaal zijn: 0
Voor 16:9 format commercials:
-Duidelijk leesbaar Font: bijvoorbeeld ARIAL REGULAR
-Minimale font-size moet zijn: 19 pixels
-Ruimte tussen de regels (Leading) moet minimaal zijn: 20
-Ruimte tussen de letters (Tracking) moet minimaal zijn: 0