Wie is verantwoordelijk voor het vullen van de EPG met een Ci+ module?

Wie is verandwoordelijk voor het vullen van de EPG met een Ci+ module, niet mijn provider wel als ik een box zou gebruiken, iemand een adres/email of telefoonnummer waar ik kontakt mee op kan nemen, heel graag dank U.

2 jaar geleden
in: Televisie
1.3K
ronron1212
2 jaar geleden
Jehebt weldegelijk een provider nodig
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus
djfox741
2 jaar geleden
Beste Ron, Als ik een decoder of mediabox zou hebben dan is in dit geval Ziggo verantwoordelijk maar ik heb een Ci+ module en dan is Ziggo niet verantwoordelijk omdat schijnbaar van de NOS of de Teletex afdeling of nog een andere dienst af te komen. Dat heeft een medewerker mij verteld, daarom heb ik deze vraag gesteld, bij wie miet ik nu zijn en welk kontakt.
ronron1212
2 jaar geleden
Lees de link eens goed en dan zie je dat dat wel het geval is.
djfox741
2 jaar geleden
@LeonardN Zal het wat duidelijker uitleggen, Heb dit allemaal begrepen maar waar het omgaat is de EPG in mijn TV, dat programmablad geeft inderdaad aan wat en hoelaat (klopt ook niet) de programma's beginnen en hoelaat ze komen. Maar en daar komt tie, de beschrijving oftewel de inhoud van een programma staat niet meer beschreven, alleen dat Binnenstebuiten NPO2 rond 18:50 uur een programma is waar mensen de huis laten zien en dat er iets word gekookt (bijvoorbeeld) wat ik dus mis is dat er beschreven staat waar die speciale aflevering over gaat. Dus is de vraag wie verantwoordelijk is voor het vullen van die EPG van een Televisie met een Ci+ module. Dat heb ik dus gevraagd bij de helpdesk van Ziggo, die mij dus vertelde dat een tv met een Ci+ module niet door Ziggo word gevuld, wel alle mediaboxen en weet ik nog al meer apparaten, behalve de single Ci+ modules. Dan komen wij weer bij mijn vraag, weet iemand waar ik naartoe kan bellen/emailen die daar dus verantwoordelijk voor is,
djfox741
2 jaar geleden
Ga ik weer verder want kon ineens niet meer verder schrijven. Dus wie het weet mag het zeggen, als ik kijk naar andere zenders in de EPG, zie ik wel de inhoud van het programma, gek genoeg schijnt het dan alleen voor NPO1, NPO2 en NPO3 te zijn, vreemd maar waar. Maar vind het erg vervelend, dus zou ik de verantwoordelijke dienst graag willen verblijden met deze vraag. Hoop (en dat geloof ik nu wel) ik het duidelijk heb omschreven zodat het nu beter is.
LeonardN
2 jaar geleden
Het is me totaal niet duidelijk wat je nu wil. Kijk je op dit moment TV?
djfox741
2 jaar geleden
@LeonardN Toch raar want heb het toch goed uitgelegd en ook nog in het Nederlands ☺️ maar het laatste antwoord is precies het juiste dus lees dat ook even van @escape. @escape, dankjewel.
ronron1212
2 jaar geleden
https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/nieuw-pakket/hoe-kijk-je#/ik-wil-kijken-zonder-kastje/ Lees dit eens en ook over instellingen.

Antwoorden (1)

De gegevens van EPG, oftewel de elektronische gids, worden aangeleverd door de individuele omroepen. Het systeem is echter al jaren een chaos. De gegevens moeten weken van te voren worden aangeleverd, terwijl de uitzendingen nadien nog vaak wijzigen. Ook lopen programma's vaak uit. Er is geen eindverantwoordelijke bij dit systeem. Alle providers moeten maar zien op tijd hun gegevens op orde te hebben, al dan niet tegengewerkt door de toeleveranciers. Als de gegevens niet kloppen, kun je dus bij niemand klagen. Nou ja, het kan wel, maar het heeft geen enkele zin.
escape