Hoe kan ik mijn CD met oefeningen afspelen op TV die geen chartaansluiting heeft?

Nu ten tijde van corona wil ik thuis sp sporten. Ik heb enkele CD's met oefeningen om thuis te sporten.
Maar mijn nieuwe TV heeft geen chartaansluiting. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt

3 jaar geleden
in: Televisie
5.3K
LeonardN
3 jaar geleden
Welke TV heb je?
En bedoel je dat je je DVD-speler wil aansluiten? Of echt een CD-speler?
paulus811
3 jaar geleden
Als je een laptop hebt, kun je de cd of dvd daarop afspelen. Ze hebben vrijwel allemaal een dvd speler, behalve Apple Macbooks.
LeonardN
3 jaar geleden
@paulus811 "Ze hebben vrijwel allemaal een dvd speler," Eh nee. Dat was misschien 8 jaar geleden of meer nog zo, vandaag de dag hebben van alle (~3800) laptops op Tweakers.net nog maar ~200 een optische drive.
https://tweakers.net/laptops/vergelijken/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyAnKKC1KT3TJzSlKLipWsqpWMjS1NQHRZYo6SVbSSkZGJgZKOElDQAkgZGlhYQigTMGUJkjMyNIfwLCyUYmtrawE
(Opslag>Optische drive) Als ik wat vragen doorzoek, zie ik daar al sinds 2011 vragen over. Maar de laatste 5 jaar moet je echt specifiek op zoek naar een laptop met optische drive als je dat nog wil.

Antwoorden (1)

Een CD speel je normaliter af via een CD-speler die je aansluit op een versterker.
Daarnaast kan je een oudere laptop of desktop proberen.
Voor een DVD gebruik je vaak een DVD-speler die je aansluit op een TV.
Vaak inderdaad met een SCART aansluiting.
Op nieuwere TV's ontbreekt vaak een directe SCART-aansluiting, en heb je een bijgeleverde SCART-adapter nodig om toch een SCART-apparaat aan te sluiten.
Anders kan je nog kijken of er geel-wit-rood tulp aanwezig is en dan een SCART>tulp-kabel kopen.

https://www.kabelblog.nl/tv-zonder-scart-aansluiting/
===
Mocht je een laptop hebben met DVD-speler, dan kan je deze vaak via HDMI op je TV aansluiten en zo als nog je CD of DVD via de TV beluisteren/bekijken.
Toegevoegd op 23 mei 2020 07:18: tekst
Plaatje bij antwoord