Welke kinderfilm/serie is dit?

Ik zoek een kinderfilm of serie uit begin jaren '80, uitgezonden op de nederlandse tv.
Dit is wat ik er nog van weet:
* het speelt zich af in een huis met een grote hal, met daarin een grote trap
* er is een geheim in het huis
* een jong meisje valt over de balustrade van de trap, in het verleden en/of het heden (ze gaat dood)
* uiteindelijk blijkt het geheim een jaren oude, samengeklonterde hoop snoep te zijn, verborgen in een staande klok
Ik hoop dat dit iemand iets zegt, op internet kon ik er niets over vinden.

Toegevoegd na 3 uur:
Het zou ook eind jare '70 kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt meer een horror film dan een kinder serie!
:-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, men heeft het wel over het geweld in kinderprogramma's tegenwoordig.. maar in mijn jeugd hadden de onderwerpen in de kinderfilms vaak te maken met het overlijden van ouders, mishandeling en armoede.

Het beste antwoord

Tja toen was ik al geen kind meer (*_*) en dit zegt mij dus ook helemaal niets maar misschien dat je op de site jeugdsentiment dit wel kunt vinden(ik heb er iig veel gevonden) succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het plot klinkt bijna als iets uit Dr. Who of uit Sapphire & Steel (omdat verleden en heden niet duidelijk is en een hoop snoep behoorlijk maf). Heb je daar iets aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga met deze suggesties 's verder zoeken, dank je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou 'the Daisy chain' uit Sapphire & Steel kunnen zijn, maar ik herinner me zelf alleen het kinderliedje uit die aflevering. En ENG dat het was!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook mijn kandidaat. Maar ik heb noog te weinig info om het zeker te wetten.
Ik kan me helaas niet herinneren in welke taal het was, wat ik heb gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ENG dat klopt iig, had er vroeger nachtmerries van.
Zou het de Zevensprong kunnen zijn? Naar het boek van Tonke Dragt. Speelt zich af in een kasteel met een grote trap.