Derek is echt ja, een vriendin van me is een keer naar zijn sessie geweest en ze heeft met hem gepraat en hem een klopje op zijn schouder gegeven. Ze kon hem echt zien en horen. Het is dus echt een echt persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hij is echt, maar dan heb je alles ook wel zo'n beetje gehad. De rest is allemaal fake.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie en oordeel zelf:

http://www.youtube.com/watch?v=iZq-ly3n1ew

Hier wordt hij getest door James Randi, misschien wel de bekendste scepticus ter wereld. Hij was bereid 1 miljoen dollar uit te loven aan iemand die paranormale gaven denkt te kunnen demonstreren.

Toegevoegd na 1 minuut:
En het dan ook kan aantonen natuurlijk. ;-)

Toegevoegd na 8 minuten:
"I really do, I'm not a liar, I really really really do" spreekt boekdelen voor mij trouwens. ;-)

Toegevoegd na 1 uur:
Hier is het eerste deel van 5 delen van de volledige documantaire op YouTube. Het toont prachtig hoe 'goed' hij is en wat een aansteller het is:

http://www.youtube.com/watch?v=-yaVp3ZOozA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@FaberYejo:
Dat mag zo wezen, maar dat doet niets af aan de resultaten. Verder is die 'kilheid' denk ik juist ook eerder een demonstratie van zelfverzekerheid. Hij laat zich niet beïnvloeden door die Derek. Je ziet duidelijk dat Derek zijn trucendoos probeert open te gooien doorop zo'n slijmerige manierdingen te zeggen als "Please, call me Derek" om James' vertrouwen te winnen. Typische trucjes van oplichters. But James ain't having it. ;-) Als je wat andere filmpjes van James bekijkt, zul je zien dat hij eigenlijk best humor heeft en zo. Maar mensen verwarren zelfverzekerheid en niet beïnvloedbaar zijn nog wel eens met kilheid denk ik. Misschien jij ook wel. Ik weet dat ik het in ieder geval wel eens zo voel bij mensen. Maar dan achteraf moet concluderen dat ze gewoon zelfverzekerd zijn.
Cryofiel
13 jaar geleden
James Randi is een zeer humorvolle man. Uiterst open, heel vriendelijk, oprecht geïnteresseerd in zijn medemens. We praten hier echter over een serieuze test, waar een heel serieus geldbedrag (een miljoen dollar) mee gemoeid is. Voorafgaand aan de test, bij de eerste kennismaking, is er alle ruimte voor humor en menselijkheid. Daarna natuurlijk ook. Maar *tijdens* de test is het een kwestie van serieus met elkaar samenwerken. Serieus werken, het doel voor ogen houden. Vergelijk het met brandweermannen die in de kazerne (of hoe heet dat bij de brandweer) grapjes maken en lolletjes hebben, maar die uiterst serieus worden zodra ze een brandmelding binnenkrijgen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Derek heeft bewezen onbetrouwbaar te zijn. Hij pleegt openlijke contractbreuk. Derek is door James Randi getest. In het contract staan twee belangrijke dingen: 1.  Als Derek kan laten zien dat hij ook maar *iets* bovennatuurlijks kan, wint Derek een miljoen dollar. 2.  Als Derek *niet* kan laten zien dat hij ook maar iets bovennatuurljiks kan, zal hij al zijn zogenaamd bovennatuurlijke activiteiten stoppen, en zal hij nooit meer beweren dat hij bovennatuurlijke dingen kan. Derek is duidelijk in overtreding van punt 2. Als Randi zou willen, zou hij Derek voor de rechter kunnen slepen. Gelukkig voor Derek is Randi erg coulant.
De man is echt.
Wat hij doet is ook echt.
De vraag is of hij met overledenen kan praten of de gedachten van baby's kan "horen".
Dat denk ik niet.
Hij maakt gebruik van een techniek genaamd cold reading. Dit is een techniek die neerkomt op het op een dusdanige wijze vragen te stellen dat het lijkt alsof het medium dingen verteld dat hij/zij niet kan weten terwijl hun cliënten dat hen zelf vertellen.
Heel erg goede mensenkennis, heel goed luisteren en signalen opvangen. Dat kan Derek heel goed.

http://www.goeievraag.nl/vraag/mening-derek-oglivie.11028

http://www.goeievraag.nl/vraag/truc-gebruikt-derek-ogilvie.24764

http://www.goeievraag.nl/vraag/derek-ogilvie-geesten-praten.128
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Juist!
Nee wat Derek doet is niet echt. Niemand kan met geesten praten. Hij brengt informatie op een zodanige manier die je bijna op iedereen kunt toepassen. Een kleine voorbeeld;
Er was iemand in zijn show die had een kind verloren. Het kind was 5 jaar. Derek deed alsof die contact had en zei vervolgens er is ergens in het huis een plek op een muur op een hoogte van (derek wees de lengte van een gem jongen van 5) en daar heeft hij wat achtergelaten.
De ouders waren van het overleden kind waren verstelt!
Hoe kan hij dat nou weten!!!

Bijna elk kind van 5 jaar tekent op muren of haalt het behang ervanaf! En de hoogte is natuurlijk de hoogte dat het kind toereikt.
Het lijkt net of Derek tovert, maar kijk hoe simpel dit is op te lossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat hij doet heet cold-reading een techniek die ook door politieagenten word gebruikt bij het verhoren van verdachten.