hoe heet een smurf in het chinees?

Toegevoegd na 1 uur:
ps ps als een smurf in het chinees bijv 4 tekens heeft : dan zijn dat toch 4 opzich zelf staande woorden ?

( bijv blauw klein mannetje ? )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Het beste antwoord

Smurfen is toch echt : 藍色小精靈
(staan hier veel foute antwoorden bij)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha evan uitgaande dat dit het juiste antwoord is: kun je het woord ook ontleden? want waarschijnlijk staat er in het chinees : klein blauw mannetje die in een paddestoel leeft?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je het weet maar het is Chinees..
Als je deze 5 tekens los haalt staat er:Blauw,kleur,klein,fijn, geest.
Maar als je er een paar los laat kan de betekenis verschillen van elf,tovenaar,kleur elf, enz
Vertrouw me maar.. anders zoek dit maar op youtube 藍色小精靈 wedden dat je de smurfen te zien krijgt..

Andere antwoorden (4)

Waarom wil je dit weten??
Een smurf heet in het chinees 斯馬夫
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lánjīnglíng!
(Mandarijn Chinees)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nummel 83.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar even serieus, volgens Wiki :
藍精靈 (traditioneel) / 蓝精灵 (vereenvoudigd) (Lánjīnglíng) (Mandarijn Chinees.

De uitspraak waag ik me niet aan ;-)