Waarom zijn er niet meer zoveel 'leuke' kinderprogrammas als vroeger?

Vroeger was er de cactus show,geef nooit op,de mini playbackshow,telekids etc. Dit waren toch leukje programmas? Waarom komt zoiets niet meer op tv?

Toegevoegd na 49 seconden:
Leuke natuurlijk(t9)

Toegevoegd na 12 minuten:
IK kan of vooral herinneren dat er leuke shows waren vroeg in de avond? Die zijn er toch niet meer? Ik heb het trouwens niet over tekenfilms.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Ik weet niet hoe oud je bent, maar vermoedelijk denk je aan leuke kinderprogramma's zoals jij je als vroeger kind zijnde leuke programma's kunt indenken.
Kinderen van tegenwoordig groeien in een hele andere tijd op, en hebben hele andere interesses. Dus veranderen de soort programma's die hen interesseren ook.
Vroeger was t.v. iets speciaals, daar ging je echt voor zitten. Tegenwoordig is er de hele dag van alles te zien, op zowel t.v. als computer. Dus ze stompen veel meer af.
Maar af en toe zijn er nog wel juweeltjes hoor.

Onlangs was er de leuke serie 2012. Hele leuke en voor kinderen redelijk spannende serie.
Verder is het huis Anubis ook bij een hoop jeugd erg in trek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Er zijn voldoende leuke programma's voor kinderen, zelfs veel meer als vroeger. Alleen hebben de programma's zich aangepast naar hun tijd. Alles moet met de tijd mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze programma's waren leuk voor in die tijd.
De meeste tv programma's vind ik persoonlijk het leukst met de orginele presentator.
Peter-Jan Rens van de cactusshow was het wel aan het proberen gegaan nieuwe programma's de tv op te krijgen op zijn nieuwe zender.
Maar is failliet gegaan.
We leven nu in 2010 en er moet weer iets nieuws bedacht worden vinden de tv makers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gouwe Ouwe als Sesamstraat en zelfs Meneer de Uil met de Fabeltjeskrant zijn (weer) op de buis.
Er zijn veel leuke kinder programma's, zeker op Zapp.
Ook kijken kinderen anders tv, tenminste dat is mijn ervaring : Niks op tv wat ik wil zien, geen probleem ga ik ff You Tube kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig gaat het alleen nog maar om commercie en niet om wat de kijker (in dit geval het kind) nou eigenlijk wil! Terug naar die goede oude tijd, alsjeblieft!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je beleving alskind heel andersis zel je nu dekinderprogramma@s misschien niet zo leuk vinden maar laat die maar eens zien aan de jeugd van nu, die vinden daarniets aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, ze lachen me uit als ik vertel dat swiebertje leuk was.
Omdat alles met zijn tijd mee gaat, ook de smaak van kinderen. Mijn dochter (6) kijk bijvoorbeeld heel graag naar Mega Mindy (wie anders ;-)), X mix en naar Anubis.
Wanneer er shows aan zijn zoals de BZT show vind ze dat ook nog wel leuk hoor, maar de voorkeur gaat uit naar de verhalen over superhelden en heldinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien bedoeld de vragensteller Nederlandse programma's. Wij hebben veel Belgische jeugd-
programma's op de Ned. TV. Deze worden toch over het algemeen erg gewaardeerd.