Zou het zombievirus echt kunnen bestaan ?

Ik ben een grote fan van The Walking Dead, en ik vroeg me af
Zou een zombievirus net zoals dat van The Walking Dead echt bestaan ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Televisie
5.7K

Antwoorden (2)

Grommend, kwijlend en strompelend op zoek naar vers vlees om de tanden in te zetten; Dat bestaat natuurlijk alleen in zombiefilms.

Of toch? Twee wetenschappers, Mitchell Moffit en Gregory Brown, deden de ijzingwekkende ontdekking dat een virus inderdaad zombiegedrag kan veroorzaken. Je hoeft er niet eens eerst voor dood te zijn geweest en daarna ineens weer tot leven komen. Een virus dat hondsdol gedrag veroorzaakt moet zich simpelweg nestelen in een specifiek deel van de hersenen, namelijk de ventromediale hypothalamus, verantwoordelijk voor voeden, angst, de temperatuurregeling en de seksuele activiteit.

“Een deel van de hersenen wordt aangetast, en de andere delen blijven intact waardoor mensen rond blijven lopen en ‘controle’ houden over hun ledematen en spieren.

http://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/441642/ondertussen-zombievirus-bestaat-echt.html
7 jaar geleden
Ik weet het , ik antwoord laat maar een Zombievirus is één en al fictie. Er is niets te vrezen deze dagen. Er is wel een virus namelijk Gekkekoeienziekte die vooral bij herten voor komt en die ziekte zorgt ervoor de herten Agressiever zijn , minder goed kunnen oriënteren en dat ze staren. Wetenschappers zijn wel bang want ze denken dat dat virus ook de mens kan besmetten , maar hersenloze monsters die Brainsss!! Roepen , dat blijft fictie