Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

in welke aflevering van Star Trek TNG komen ze een almachtig wezen tegen (geen Q)?

Enterprise komt aan bij een kolonie waar maar 1 huis een aanval overleefd heeft.
Enterprise wordt weggejaagd door een warship dat eerst hen aanvalt, daarna het huis vernietigd (wat later weer verschijnt).

Het blijkt dat de man een alien is, niet wilde meevechten en dat alles vernietigd werd. Hij werd zo kwaad dat hij de aanvallers vernietigd heeft (maar dan allemaal, overal in het universum, ofwel genocide).

Vervolgvraag meteen, is deze man vergelijkbaar met iemand van het Q-continuum?

8 jaar geleden
in: Televisie
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De aflevering heet "The Survivors", en uit de beschrijving van de aflevering maak ik op dat het wezen niets met de Q te maken heeft.
(Lees meer...)
gvrox
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Behalve dan dat zowel de Q als de Douwd over enorme krachten beschikken. Een belangrijk verschil is dan weer dat de Q niet primair pacifistisch zijn. De Douwd zijn dat in principe wél ! Overigens: plus !
Thecis
8 jaar geleden
Dit is inderdaad de aflevering ja. Ik weet dat diegene (heet dus de Douwd) geen Q is, maar ik vroeg me af of ze wat krachten betret vergelijkbaar zijn (want volgens mij komt er ergens in de afleveringen over hte Q-continuum naar voren dat er geen enkel ras in de buurt van de Q komt en ineens kwam deze aflevering bij me op, vandaar).
gvrox
8 jaar geleden
Het blijft natuurlijk fictie, en soms zijn dingen tegenstrijdig. Een directe vergelijking is natuurlijk ook niet te maken, als er geen aflevering bestaat waarin er een Q vs Douwd krachtmeting is.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
De Q staan volgens mij ook niet echt bekend om hun kleine ego.... Maar afgezien van dat: beide rassen hebben "enorme" krachten. Hoe groot de éne "enorm" is, in vergelijking met de andere, dat is voor ons niet te bevatten. Daarnaast is startrek een verzonnen serie: verwacht geen wetenschappelijke perfectie !

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding