Hoe objectief is Zembla?

Er is nogal wat discussie over de uitzending over Geert Wilders

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

En terecht !! (die discussie...)
Wat een krankzinnige uitzending was dat !!
Lieten ze uitleggen, dat er sommige citaten uit de Koran door Wilders uit hun verband waren gerukt, maar lieten hem geen zin uitpraten bij stukjes uit toespraken van Wilders. Nog wat stukjes Nazi-propaganda-film (anti-Juden) eroverheen...En dan één zinnetje, dat hij in verschillende toespraken heeft gebruikt, achter elkaar geplakt, zodat hij als een soort papagaai leek te kraaien....

Ik heb met verbijstering zitten kijken.

Ik wilde gewoon eens kijken, wat Wilders nou eigenlijk te vertellen heeft, omdat hij niet aan interviews of debatten mee doet.
Het kan zijn,dat de makers van Zembla het niet eens zijn met zijn opvattingen, maar om dat op zó'n beledigende, tendensieuze wijze te uiten, vind ik beneden peil !!!

Ik kan me voorstellen, dat ik vanochtend las van een PVVer : ik heb nu 4 weken in de spotlights gestaan, maar dat doe ik geen 4 jaar....
Als je op deze manier wordt neergezet door een programma als Zembla, ben je werkelijk loslopend wild : geen greintje respect...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vraag komt niet van mij maar ik vind het antwoord van jou beste antwoord tot nu toe.

Andere antwoorden (7)

Zembla is een documentaireprogramma. Documentaires hoeven niet objectief te zijn, dan zou het doodsaai worden.

Toegevoegd na 11 minuten:
En de website waar je dit feit hebt gelezen is al helemaal niet objectief.
AWM
14 jaar geleden
Programma's als Zembla zijn opinieprogramma's...net als kranten opiniebladen zijn... dus zijn ze per definitie niet objectief....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zembla maakt doorgaans goede docu´s, je moet in ogenschouw nemen dat opjectiviteit en docu´s maken een contradictio in terminis is.objectief is een asoluut gegeven, hoe opjectief is dus niet aan de orde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ze objectief zouden zijn moeten ze nu ook een docu. maken waarom er zoveel mensen achter wilders staan .
dan bedoel ik dat ze de wijken en steden in moeten om te filmen .
dus niet het verhaal van 1 kant belichten want de andere kant heeft er voor gezorgd dat het zo ver is gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze uitzending was absoluut niet objectief te noemen. Een goede documentaire belicht een onderwerp vanuit meerdere perspectieven en standpunten. Zembla maakt inderdaad vaak goede uitzendingen, maar ik vond dat gisteren zeker niet het geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkel programma is objectief. Dat kan ook niet meer.
Want dan komen er vast bedreigingen aan hun adres.
Niemand mag de waarheid hardop zeggen en dat doet Wilders dus wel. Loop eens op een zondag in hartje centrum van Den Haag....en oordeel dan pas.
En dat doet niemand. Uitzonderingen daar gelaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
programma's worden gemaakt door mensen. kranten worden volgeschreven door journalisten. het zijn allemaal mensen. Mensen die een verleden met zich mee dragen dat soms positief en soms negatief is. Maar altijd beïnvloedt het de kleur van de bril waarmee we onze omgeving zien. volledige objectiviteit in het observeren en verslaan van menselijke activiteiten en interactie bestaat dan ook niet, want niemand ontkomt er aan, dat zijn eigen kleurzetting de beoordeling van de waarnemingen veranderd. niemand kan dat vermijden ondanks alle goede bedoelingen. degene die beweert dat hij dat wel kan, begrijpt niet wat het woord objectief werkelijk betekent.