Hoe heete de tv serie die leek op expeditie robinson met vogelnestjes?

Een aantal jaar geleden was er een tv serie, ik geloof bij sbs6, die leek op expeditie robinson. Ik weet niet meer zeker wat het concept was, er was iets met vogelnestjes, er was misschien een mysterie op te lossen of iets dergelijks. Verder waren er net als bij expeditie robinson geloof ik spellen tegen andere teams (dat weet ik niet zeker). In elk geval vielen er mensen af, en was er een winnaar. Ik denk dat er ook iets was met een grot. Kortom: ik kan het me niet meer heel goed herinneren, maar hopelijk weet iemand wat ik bedoel!

Toegevoegd na 3 uur:
De naam was zoiets als terra nova of terra cotta, maar dan iets anders :-)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie
2.6K

Het beste antwoord

Die serie heette Terra Incognita. Deze werd in 2005 uitgezonden door NET 5. De serie kwam in de plaats van Expeditie Robinson dat aan Talpa was verkocht, maar trok weinig kijkers.

Op https://nl.wikipedia.org/wiki/Terra_Incognita_(televisieserie) staat over deze serie onder meer deze informatie:

"Terra Incognita was een realityserie op de Nederlandse televisiezender NET 5 en op de Vlaamse televisiezender VT4. De serie speelde zich af in Thailand. en werd voor het eerst vertoond op 4 september 2005. Het programma werd geproduceerd door Kanakna, een Vlaams productiehuis. Het werd gepresenteerd door Roos Van Acker en Art Rooijakkers. Het programma was geen succes, er keken gemiddeld 200.000 mensen per aflevering en na de eerste reeks kwam er geen vervolg.

In het programma moesten de kandidaten zo ver mogelijk doordringen in de mysterieuze eilandenwereld van de geïsoleerde primitieve zeenomaden in de Thaise Andamanen, tegen de grens met Myanmar. De kandidaten moesten naar een zo hoog mogelijk niveau geraken, elk eiland stelde een niveau voor en hoe dichter het eiland bij het Zuidoost-Aziatische vasteland ligt, hoe lager het niveau was. De achttien deelnemers startten op het Thaise vasteland, op een strand aan de Andamanse Zee. Zes deelnemers kwamen vervolgens op het tweede niveau terecht, het eiland Koh Muk. Het derde niveau was de rotseilanden van Rang Nok, waar een drietal deelnemers in afzondering en met weinig eten moest zien te overleven. Deelnemers konden door middel van proeven en stemmingen degraderen naar lagere niveaus en promoveren naar hogere niveaus.".
Antoni
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit was het inderdaad!