Waarom mogen de coaches van TVOH niets verklappen terwijl er gewoon publiek bij de shows zit?

Anouk en Ali B zeiden dat ze niets mochten verklappen over wie er door gaat, bij wie ze drukken, enz., anders zouden ze een boete krijgen. Opvallend, vind ik, aangezien er gewoon honderden mensen bij de shows zitten? Die kunnen toch gewoon alles rond gaan vertellen en op sociale media zetten wie er door zijn en niet?

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit zeiden de coaches bij aflevering 19 van RTL Late Night.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Publiek bij dit soort programma's moet altijd een geheimhoudingsovereenkomst ondertekenen en mogen niets over de uitslag vertellen voordat het programma is uitgezonden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat valt toch nooit tegen te houden. Als ik daar ben geweest en weet dat Polleke (voorbeeld) naar de volgende ronde door gaat en ik zou zo'n zogenaamde geheimhoudingsovereenkomst tekenen en het vervolgens aan een vriend door vertellen die het op bv. Facebook zet, dan weet in principe niemand dat ik het heb door verteld???