Is deze auto ooit in Top Gear geweest?

Volgens mij een versus test tegen een Lambo. Maar ik kan hem nergens vinden.

Toegevoegd na 1 uur:
100% zekerover Top Gear weet ik niet. Het kan ook zijn dat hij destijds in aan ander Englestalig auto programma te zien was.Al een dikke 10 jaar geleden. Volgens mij werd hij vergeleken met een Lambo. En ze waren aan elkaar gewaagd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor merk is het? Heeft wat weg van een Mustang, maar heb er niet alle verstand van..
Bedoel je die specifieke auto trouwens? (die kleur, precies dat model?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dat voor een auto? Welk type?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat geen oude Jaguar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een oudere Aston Martin Vantage V8. Geen idee of ze hem ooit met een Lambo vergeleken hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo moet een Aston eruit zien voor mij...:D

Het beste antwoord

De auto op de foto is een Aston Martin Vantage 8 (vandaar nummerbord AMV 8), zo te zien zelfs een uitvoering voor de Amerikaanse markt of van speciale gril voorzien ("muscle car" stijl).

Hij is in bijna dezelfde uitvoering (alleen de neus is iets Es' anders) te zien in deze aflevering: http://www.youtube.com/watch?v=04Mk-qj7Lgc&feature=youtube_gdata_player

Ik kan me echter niet herinneren dat hij tegen een Lambo is getest.

Toegevoegd na 11 uur:
Gevonden in een Top Gear uitzending uit 1992, zie na ongeveer 4 minuten. In dit eerste deel wordt hij nog niet vergeleken met een Lambo, maar ik ga even het tweede deel zoeken...

http://www.youtube.com/watch?v=FJPYxx--1w8&feature=youtube_gdata_player

Toegevoegd na 11 uur:
Sorry, je moet alle vanaf feature= weghalen, dus

http://www.youtube.com/watch?v=FJPYxx--1w8

Toegevoegd na 11 uur:
Ik heb moeite om de goede link te plaatsen vanaf mijn iPad, maar je moet bij YouTube even zoeken op gebruiker midyland2002 die heeft vanaf de eerste Top Gear uitzending (1991) zaken online gezet. Jouw AMV8 staat op 1992 episode 2 part 1.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow wat een goede info. Helaas is dit niet het filmpje wat in bedoel.
Ik bedoel deze(foto):
http://img101.imageshack.us/img101/1595/topgear94198ad1.jpg
Helaas werkt mijn pc op het moment niet zo goed, dus zet ik maar een link neer naar de foto. Het ging om een Lambo Diablo op Santa Pod.
Ik kan er toe nu toe geen filmpje van vinden. Misschien weet jij iets?

Andere antwoorden (2)

Op 21 januari 2010 was dat

Groeten mike
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Patcat;

Het type Aston Martin op het plaatje is een high-performance versie van de oude Vantage. Die is ergens in de vroege jaren negentig op de markt geweest, toen het huidige format van TopGear nog niet bestond. Ik ben een vaste kijker en kan me geen recente (d.w.z. van de laatste jaren) afleveringen herinneren waarin deze auto aan bod is gekomen. Wel hebben ze diverse andere Aston Martins onder handen genomen. Check de link om te zien of er iets voor je bij zat.