Wat zijn de gevolgen als je voor de 24 uur om zijn het Lang Leven de Liefde huis verlaat?

Bij Lang Leven de Liefde gaan 2 mensen 24 uur op date, maar wat als je binnen de 24 uur het huis wil verlaten omdat de 1 bijvoorbeeld ontzettend stinkt en zich niet wil wassen/douchen, of de 1 is ontzettend respectloos naar de ander toe. Dan snap ik dat je de 24 uur niet wil volmaken. Maar wat zijn de consequenties als 1 van de 2 het huis eerder wil verlaten?

een jaar geleden
in: Televisie
5K

Antwoorden (1)

Ik heb geen bronnen, maar het is aannemelijk dat de deelnemers contractueel gebonden zijn de 24 uur vol te maken. Doen ze dat niet dan treden er waarschijnlijk boeteclausules in werking. Die gene zal dan dus een bedrag moeten betalen.
Dat is ook wel logisch want de producent maakt ook kosten. Denk aan personeel, de huur van het huis en apparatuur.
SimonV
een jaar geleden
Dit is een hypothese, geen antwoord. Er zullen zeker situaties zijn waar iemand zonder consequenties mag vertrekken: plotseling overlijden familielid, ernstige ziekte, agressief of seksueel overschrijdend gedrag van de andere bewoner. Zonder bron blijft het gissen wat eventuele boeteclausules zijn.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Ik begrijp niet waarom dit geen antwoord zou zijn omdat er geen bron is. Gezond verstand bestaat ook nog.
En natuurlijk zijn er omstandigheden waarbij overmacht een rol kan spelen. Maar dat was niet de casus van de vraag.