Geen van beiden. Het is een Belgische serie met Duitse acteurs. De serie wordt gemaakt door studio 100 en wordt opgenomen in België (Koksijde). De serie wordt gemaakt voor Nickelodeon Duitsland. Hiervoor worden Duitse acteurs gebruikt.

Hierbij een stukje tekst uit de 1e bron:
“Hotel 13″ is de nieuwste Studio 100 productie voor Nickelodeon Duitsland. Deze avontuur/mysterie-serie zal in de herfst van dit jaar in première gaan.

De cast van deze nieuwe productie bestaat uit Peter Nottmeier, Jörg Moukaddam, Ilka Teichmüller, Patrick Baehr, Carola Schnell, Julia Schäfle, Gerrit Klein, Marcel Glauche en Hanna Scholz."

En uit de 2e:

"Nickelodeon en Studio 100 zenden vanaf september dagelijks een nieuwe jongerenserie uit boordevol humor, liefde en avontuur. De opnames van de nieuwe reeks 'Hotel 13' startten al in april in Koksijde en wordt vanaf 3 september uitgezonden op de jongerenzender Nickelodeon. Zes tieners beleven tijdens hun vakantiejob de tijd van hun leven in een betoverend hotel aan de kust."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een Duistse serie, want als je goed kijkt lopen de monden van de acteurs niet gelijk met wat er gezegd wordt!