Wie veroorzaakte de omslag in Nederlandse inzendingen voor het songfestival, van amateurnummers naar proffessionele musici?

Hoe kon Nederland zo lang knullige nummers sturen voordat eindelijk Anouk en nu Ilse & Waylon werden gestuurd. Wie zat daar achter?

9 jaar geleden
in: Televisie
ronron1212
9 jaar geleden
De toppers zijn ook nog geweest maar die haalde ook niets.
Poet
9 jaar geleden
Welke toppers dan?
ronron1212
9 jaar geleden
Teach-In – “Ding-a-dong” (1975, winnaar) Sandra Reemer – “The party’s over” (1976) Heddy Lester – “De mallemolen” (1977) Harmony – “’t is O.K.” (1978) Xandra – “Colorado” (1979) Maggie MacNeal – “Amsterdam” (1980) Linda Williams – “Het is een wonder” (1981) Bill van Dijk – “Jij en ik” (1982) Bernadette – “Sing me a song” (1983) Maribelle – “Ik hou van jou” (1984) Frizzle Sizzle – “Alles heeft ritme” (1986) Marcha – “Rechtop in de wind” (1987) Gerard Joling – “Shangri-la” (1988) Justine Pelmelay – “Blijf zoals je bent” (1989) Maywood – “Ik will alles met je delen” (1990) Humphrey Campbell – “Wijs me de weg” (1992) Ruth Jacott – “Vrede” (1993) Willeke Alberti – “Waar is de zon” (1994) Maxine & Franklin Brown – “De eerste keer” (1996) Mrs. Einstein – “Niemand heeft nog tijd” (1997) Edsilia Rombley – “Hemel en aarde” (1998) Marlayne – “One good reason” (1999) Linda Wagenmakers – “No goodbyes” (2000) Michelle – “Out on my own” (2001) Esther Hart – “One more night” (2003) Re-union – “Without you” (2004) Glennis Grace – “My impossible dream” (2005) Treble – "Amambanda" (2006) Edsilia Rombley – “On top of the world” (2007) Hind – "Your heart belongs to me" (2008) De Toppers – "Shine" (2009) Sieneke Peeters – "Ik ben verliefd, sha-la-lie" (2010) 3JS - "Never alone" (2011) Joan Franka - "You and me" (2012) Anouk - "Birds" (2013) The Common Linnets (2014) - Calm after the storm (2014) Gordon jolling en froger
Poet
9 jaar geleden
Precies dat bedoel ik toch
Poet
9 jaar geleden
Misschien gaat het wel om de omslag van artiesten die in NL bekend zijn naar internationaal bekenden

Het beste antwoord

Anouk zelf.

Er werden op zich wel professionals gestuurd de afgelopen jaren (3j's, de toppers e.d.)
maar die hadden zelf niet heel veel in te brengen. Het liedje dat gestuurd werd, werd of gekozen door het publiek (door een nationale verkiezing) of door de tros.
De Tros wilde uiteraard wel goede artiesten, maar die zaten er om die reden vaak niet op te wachten.
Anouk heeft gezegd dat ze wel mee wilde doen, maar dat haar harde eis dan was dat ze alles helemaal zelf mocht bepalen. Dus welk liedje ze zou doen, en alle dingen er omheen.
Dat heeft goed uitgepakt. Om die reden hebben Ilse en Waylon ook ja gezegd. Die hebben zich ook niks aangetrokken van al het gezeur en gewoon hun eigen ding gedaan.
Zo zie je maar, muziek maken moet je aan de professionals overlaten ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Helder verhaal. Alleen: iemand moet ook het besluit hebben genomen om hiermee akkoord te gaan. En dat dus allicht ook in weerwil van het vaste publiek en kneuteraars bij TROS.