Waarom zijn er documentaires over heftige onderwerpen?

Waarom zijn er tv programma's zoals van de straat, over de streep en tot op het bot

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (4)

Omdat mensen van heftige onderwerpen houden, een vom van sensatie-zucht. De documentaire maker levert dus materiaal dat mensen interesseert. Als je een documentaire maakt over het behang van je buurman zul je niet veel kijkers krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Het lijkt mij toch ook een goede manier om ernstige misstanden aan de orde te stellen, zodat er (extra) maatregelen genomen kunnen worden.
Hier kunnen verchillende redenen voor zijn, de meest voorkomende is dat heftige onderwerpen vaak uniek zijn, een moord gebeurd waarschijnlijk niet zo maar, en dus vinden mensen het leuk om er naar te kijken, omdat hier 'spanning en sensatie' aan verbonden is. Ten tweede, in bijvoorbeeld het nieuws worden heftige onderwerpen in de kijker gezet om hier aandacht voor te krijgen, mensen erop attent maken dat er verschrikkelijke dingen gebeuren, want je miet ook weten wat er speelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor sommige mensen is het idd sensatie. Ik persoonlijk vind het vaak interessant om te zien waarom mensen zo kunnen zijn of doen. Daarmee zeg ik niet of iets goed of fout is, ik observeer het en kijk wat ik er voor mezelf uit kan halen.

Kort gezegd, je kunt er van leren dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is om mensen te laten leren wat je kan doen als je dat heb meegemaakt hebt of heb gezien. Dan kunnen mensen weten hoe je ermee kan omgaan. Het is heel leerzaam en interessant!