Bij het programma Rommel of Rijkdom van SBS6 worden garageboxen geveild, maar wie verkoopt deze boxen?

Zijn die garageboxen eigendom van de veiligmeesters en Mogen die ze veilen als men huur niet betaald ofzo?? Hoe zit het precies.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Het zijn niet garageboxen die worden geveild, maar opslagunits waarvan alleen de inhoud wordt verkocht via een veiling. De opslagunits werden eerst verhuurd, maar de huur is bij zo'n veiling lange tijd niet betaald. Er zijn, ook in Nederland, allerlei bedrijven die opslagunits verhuren. Die bedrijven zijn dus de eigenaar van die units en de units blijven eigendom van het verhuurbedrijf. Voorbeelden zijn City Box en Shurgard. Na de veiling kan een opslagunit weer opnieuw worden verhuurd aan een andere huurder.

De veilingmeester verzorgt de veiling namens de eigenaar van de opslagunits en ontvangt daarvoor een vergoeding.
Antoni