is de natuurserie Life wel echt?

ik zit naar Nederland 1 te kijken. De EO zendt daar de natuurserie Life uit. Ik heb steeds het idee dat de beelden niet echt zijn maar met een computer gemaakt, het doet mij erg denken aan jurassic park en dat was ook niet echt want die dieren die daar in voorkwamen waren al uitgestorven voor die film werd gemaakt. Nu dus de vraag, zijn de beelden in Life echt of met een computer gemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie serie he?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker een prachtige serie =] en dat je zo'n vraagt stelt is ook alleen een compliment voor de makers denk ik. De serie 'Earth' is ook van dezelfde makers, ook zeker een aanrader als je het al niet kent

Het beste antwoord

Ja, dat is zeker echt. Een tijd geleden heb ik er ook een vraag over gesteld. Kort geleden zag ik stukje wat antwoord was op die vraag. Dit ging over vissen die een vulkaanuitbarsting konden overleven. Jaren geleden zond de EO ook al een natuurserie uit met heel bijzondere beelden. Er zaten toen ook afleveringen bij die lieten zien hoe de opnamen tot stand waren gekomen. Het filmen van een ijsvogel die een vis vangt. Dat was echt weken posten in een of ander krakkemikkig en goed gecamoufleerd hutje en maar wachten op het juiste moment.

Ik heb ook net een DVD gekocht met daarop de film An arctic tale. Daar zat ook een dvd bij die liet zien hoe deze film tot stand was gekomen. Die is heel interessant. Dat is een groep wetenschappers en die hebben er 15 jaar over gedaan om een jonge ijsbeer en jonge walrus te volgen en te filmen. Ze waren eigenlijk niet van plan om een film te maken, maar ze hadden zulke unieke opnamen gemaakt dat het heel goed mogelijk werd. De documentaire hoe de opnamen tot stand kwamen, laat ook zien dat deze wetenschappers daar zelfs gevaar lopen om opgegeten te worden. Heel interessant dat ze op de pool onder water opnames maken in een (haaien)kooi en later gewoon zonder. Verder maken zij veel opnames met camera's aan een stok die ze onder water houden.

Toegevoegd na 9 minuten:
Toevoeging:
Een aantal maanden (weet niet meer hoeveel) was in het nieuws dat er een heleboel bijzondere dieren zijn ontdekt op grotere dieptes in de zee.
Dan is het ook gebeurt dat een vermeende prehistorische vis (eentje die als eerste het land op liep) gewoon nog steeds rond zwemt. Eerst werd er een geraamte en later een volledige vis opgevist. Is ook een documentaire over geweest. Is een vrouwelijke wetenschapper mee bezig geweest en heeft daar een studie aan gewijd en veel over gepubliceerd. Die is vorig op tv geweest. Was ergens in de jaren 30 van de vorige eeuw.

Toegevoegd na 12 minuten:
Correctie: vorig jaar

Toegevoegd na 12 uur:
UPDATE:
Zie de toegevoegde bronnen voor artikelen over ontdekte prehistorische dieren: http://www.creabel.org/index.php?id=185

Volgens het hierna volgende artikel zijn de dieren die ik zag in het nieuws ontdekt bij een controle van de zeebodem na de olielekkage bij het ongeval vorig jaar.
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedreigde-Dieren/article/detail/1133498/2010/07/15/Prehistorische-dieren-onder-Great-Barrier-Reef-ontdekt.dhtml

Die ene vis (Coelacanthen) is al wat ouder nieuws en ook daarvan een bron toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Allemaal echt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn wel echt, want ik heb deze aflevering ook gezien.
Je zag de mensen zwemmen en ik heb ook al eens gezien hoe ze deze afleverings hebben gemaakt.
Geloof me maar ze zijn echt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht ook dat het echt is. Ze hebben er echter wel jaren aan gewerkt en ook wat ouder matriaal gebruikt.