Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heeft tv reclame invloed op de keuze van de mens?

Als iemand een tv reclame ziet, zullen de mensen dan een andere keuze van producten kopen door de reclame? Dit is voor ons profielwerkstuk

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie
729
Amadea
10 jaar geleden
Hangt wellicht samen met opleidingsniveau?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is denk ik per mens verschillend.
Bij mij heeft het geen enkel invloed,maar dit heeft er ook mee te maken dat ik reclame's vreselijk irritant vind,vooral als je iets aan het volgen bent en je reclame tussendoor krijgt.
Meestal zap ik dan even naar een ander net of ga iets te eten of drinken pakken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Jazeker, want tv reclames kosten bergen vol met geld om ze te maken en om de zendtijden te verkrijgen. Dat zou men niet doen als het niet zou helpen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Alleen hebben ze niet algemeen invloed op de keuze van "de mens". Er zullen wel mensen zijn die zich erdoor laten beïnvloeden, maar ik vraag mij af hoe groot percentage van de mensheid dat is....
Reddie
10 jaar geleden
@nats, daar is geen bron voor nodig. Dat is simpele logica. En ik onderschrijf het argument. plus

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding