heeft tv reclame invloed op de keuze van de mens?

Als iemand een tv reclame ziet, zullen de mensen dan een andere keuze van producten kopen door de reclame? Dit is voor ons profielwerkstuk

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie
Amadea
10 jaar geleden
Hangt wellicht samen met opleidingsniveau?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is denk ik per mens verschillend.
Bij mij heeft het geen enkel invloed,maar dit heeft er ook mee te maken dat ik reclame's vreselijk irritant vind,vooral als je iets aan het volgen bent en je reclame tussendoor krijgt.
Meestal zap ik dan even naar een ander net of ga iets te eten of drinken pakken.

Antwoorden (1)

Jazeker, want tv reclames kosten bergen vol met geld om ze te maken en om de zendtijden te verkrijgen. Dat zou men niet doen als het niet zou helpen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Alleen hebben ze niet algemeen invloed op de keuze van "de mens". Er zullen wel mensen zijn die zich erdoor laten beïnvloeden, maar ik vraag mij af hoe groot percentage van de mensheid dat is....
Reddie
10 jaar geleden
@nats, daar is geen bron voor nodig. Dat is simpele logica. En ik onderschrijf het argument. plus