Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kan je bij een tv programma of serie meestal weg terug vinden wie de cameraman is, de make-up doet, etc. maar niet van wie de muziek erin is?

In de aftiteling staat niks , behalve de naam van de huis componist.
Aditionnele of commerciëlle muziek word veelal niet vermeld, ook niet op de website.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Televisie
578

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Series maken vaak gebruik van bestaande nummers waar ze de rechten van kopen. De kosten van de rechten worden hoger op het moment dat het niet in de aftiteling komt te staan. Bij films zijn er vaak componisten die zich verbinden aan de film (denk aan Hans Zimmer). Die staan bijna altijd wel ergens vermeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kosten van de rechten worden hoger op het moment dat het niet in de aftiteling komt te staan. Er staat niets in de aftiteling bij series, dus wat bedoel je??
(Wat ik persoonlijk heel irritant vind.)
Bij films wordt het inderdaad wel bijna altijd aangegeven.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Als de muziek dus niet in de aftiteling gezet word, moeten ze meer betalen voor het gebruik van de muziek, zo word het bedoeld denk ik. Ik merk trouwens dat bij heel veel series de aftiteling gewoon afgeknipt word door de uitzender, bij films trouwens ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zouden ze dat toch juist wel doen lijkt me???
Is immers goedkoper.
Die geld wolven willen toch graag hun zakken vullen?? Op TV word het inderdaad vaak afgeknipt, maar natuurlijk niet op DVD, de bioscoop of bij een (legale) download.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding